המוצב הצבאי שהושחת ביצהר
המוצב הצבאי שהושחת ביצהרדובר צה''ל

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, קיים היום (חמישי) בלשכתו דיון מיוחד בעקבות ההתפתחויות האחרונות ביישוב יצהר שבשומרון והאלימות הקשה שהופנתה השבוע כלפי חיילים ושוטרים.

בדיון השתתפו גורמי צבא, שב"כ, משטרה ומערכת המשפט, ובסיומו התקבלו החלטות בנוגע לשורת צעדים כדי להילחם בתופעה.

במהלך הדיון אמר שר הביטחון יעלון כי "מבחינתי מדובר בטרור, ואנחנו צריכים להתייחס לאירועים הללו כאל טרור. זו תופעה בלתי נסבלת וחמורה ביותר, וצריך לעשות לה סוף. לכן אנחנו פועלים ונפעל ביד קשה נגד העבריינים הללו. לא נעבור לסדר היום על הרמת יד על חיילים, שוטרים או פלשתינים תמימים, ומי שינהג כך ישלם מחיר.

"צריך לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי לטפל בבעיה, ואני לא מתכוון לוותר בעניין הזה", הדגיש שר הביטחון, "צריך להמשיך לבצע מעצרים ולהביא לדין את מי שמעורב באירועים שכאלו. אם יש הנהגה אחראית ביצהר – שתופיע. אם לא, אנחנו נדע לטפל באופן חסר פשרות גם בבעיה הזו".

יעלון הבהיר כי מדינת ישראל היא הריבון והיא אוכפת חוק, "לא נאפשר לחזור למצב הקודם בו יש התנהלות אלימה נגד שלטון החוק וכלפי נציגיו, או כלפי תושבים פלשתינים. נילחם בכך בכל האמצעים. זה צריך להיות ברור לכל מי שינסה להוביל ולבצע פעילות אלימה שכזו".

כוחות הביטחון הגיעו בצהריים עם צו חיפוש למסגרייה באזור התעשייה של הישוב יצהר ולקחו את אחד הבעלים לתחקור. 

דובר יצהר מסר כי הכוחות פשטו על המסגריה לאחר שכוחות משטרה רבים שהו במקום בימים האחרונים, "אנו קוראים למשטרה להפסיק לפעול לענישה קולקטיבית ולעזור לנו להרגיע את הרוחות", הוסיף.