Adele Biton
Adele BitonCourtesy of the Biton family

עדות המחבל בן ה-16 שיידה אבנים לפני כשנה בכביש חוצה שומרון וגרם לפציעת הילדה אדל ביטון, נחשפה הערב (חמישי) בערוץ 10.

נגדו ונגד יתר הנאשמים הוגש כתב אישום הכולל 25 ניסיונות רצח.

המחבל, ע', מספר בשחזור שבוצע שבוע לאחר פיגוע האבנים כיצד יצא עם שני חברים מכפר כיף אל-חארס, ליידות אבנים לעבר כביש חוצה שומרון. "יש דרך עפר שמגיעה לכביש שבינינו לבין הכפר. צעדנו בדרך העפר והמשכנו קצת. נעמדתי בין שתי חלקות מטעי זיתים, המיידה השני עמד מולי והשלישי בצד השני", הוא סיפר.

"השלכנו אבנים על מכוניות. שתי אבנים זרקתי מפה. הם ביקשו שאחכה ובאו בריצה. אז נשמע קול של חבטה, רעש של ברזל נחבט. התחלנו לרוץ לכיוון הכפר", סיפר המחבל.

מוקדם יותר היום הורה בית משפט השלום בכפר סבא לבית החולים השיקומי "בית לוינשטיין" להמשיך ולהחזיק באישפוז את אדל ביטון שנפצעה בפיגוע באורח קשה מאוד. במהלך הדיון גוללה האם, אדווה ביטון, את רצף האירועים, וציינה את הקושי בהחזרתה של אדל הביתה, בעוד עבודות השיפוץ והתאמת הבית עוד לא החלו.

ביטון דחתה גם את טענת בית החולים לפיה צריך לפנות את מיטתה של אדל לטובת חולים אחרים. "השופטת מוזמנת להגיע למחלקת בית החולים לילדים. המחלקה כמעט ריקה. כואב הלב. אני מבלה שם יום-יום. אני כבר שנה לא במקום עבודתי. אני יודעת את כל ההתנהלות של המחלקה".

במהלך הדיון ציינה ביטון עוד, כי אדל אמורה לעבור ניתוח להחדרת שתל עצם לראשה, וכי היא מבקשת להשאיר אותה בבית החולים עד לאחר הניתוח, "אנחנו מבקשים עוד כמה חודשים. אנחנו נצא מהמחלקה. מחכה לנו מסע רפואי ארוך. הילדה הזאת צריכה לעבור ניתוח ראש. הילדה הזאת יוצאת מאיזון מטיפת חום, יש היפותרמיה, זיהומים. אני אטרטר אותה הביתה בלי הניתוח? אנחנו מבקשים שהניתוח יבוצע, ואחר כך היא תגיע לבית". 

השופטת דחתה את בקשת בית החולים להורות להורים לקחת את אדל לביתם באופן מיידי, וקבעה כי אדל תישאר באישפוז עד לקיום דיון בהשתתפות כל הגורמים המעורבים.