צילומים ראשונים מבית השלום

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אישר בצהריים (ראשון) את אכלוס ''בית השלום'' בחברון על ידי המשפחות היהודיות. 

ערוץ 7 העביר בשידור חי את כניסת המשפחות היהודיות לבית השלום.

מלשכת שר הביטחון נמסר כי "בהמשך להחלטות בית המשפט בנושא ולמתן היתר עסקה על ידי ראש המנהל האזרחי, אישר היום שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, את אכלוס 'הבית החום' על ידי הרוכשים".

בעקבות אישור שר הביטחון שוחח מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, עם אלוף פיקוד המרכז ואישר כניסת מספר מצומצם של משפחות לבית.

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע הבוקר כי עסקת מכירת בית השלום בחברון הושלמה, לאחר שסכום הכסף שטרם נמסר למוכרים הופקד בקופת בית המשפט.

בעקבות השלמת העסקה, ולאחר שבית המשפט העליון דחה את ערעור המוכרים על תוקף עסקת המכירה, ביטל בית המשפט את הצו שאסר על כניסת הרוכשים לבית.

ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, חה"כ אורית סטרוק ויריב לוין, בירכו על אכלוס בית השלום ואמרו כי מדובר בהרחבה משמעותית של ההתיישבות היהודית בעיר האבות, "בניצחון הצדק על החוק האנטישמי של הרשות הפלשתינית האוסר למכור קרקעות ליהודים, ובפריצת דרך להמשך רכישת בתים וקרקעות בכל מרחבי ארץ ישראל".

ראש מועצת קרית ארבע חברון, מלאכי לווינגר ברך על כניסת המשפחות לבית השלום. "בערב פסח נסגר המעגל ומשפחות חדשות נכנסות לגור בשכונה חדשה בעיר האבות".

"אנו מקווים שכניסה זו תהווה מפתח להמשך קניין ובניין בקרית ארבע חברון ובכל הארץ. החלטת בית המשפט וכניסת המשפחות לבית מהווים ניצחון כנגד מי שפועל כנגד ההתיישבות היהודית, ובית המשפט הוכיח זאת בהחלטתו האמיצה הראויה והצודקת", הוסיף לווינגר.