בשר
בשרThinkstock

מתקפת זיופי הכשרות במוצרי בשר נמשכת ערב חג הפסח.

בשבועות האחרונים עדכנה הרבנות ראשית מספר פעמים אודות מוצרי בשר עליהם ישנה חותמת כשרות, זאת למרות שמדובר בבשר טרף או ספק טרף.

בעדכון הכשרות שפרסמה הרבנות בצהריים (ראשון) נמסר על מספר איטליזים נוסף בהם גילו זיופי כשרות

על פי העדכון, בעקבות מידע מודיעיני שנאסף באגף הכשרות הארצי ברבנות הראשית, פשטו הבוקר מפקחי האגף והיחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות על אטליז וסטקייה 'טיב הבשר', הנמצא בדרך עכו 140 בקריית ביאליק, בניהול אברהם אבוטבול, "במקום נתפס בשר טרף אשר מקורו, בין היתר, באום אל-פאחם ובכאבול, וכן בשר ממקור לא מזוהה". 

הרבנות קריית ביאליק השעתה את תעודת הכשרות משני העסקים והיא מבקשת כי מי שרכש בשר במקום מתבקש לעשות שאלת רב כיצד להכשיר את כליו.

בנוסף, בשר ממקור לא מזוהה נתפס לאחרונה על ידי היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות תחת המותג 'בית הבשר' עם סימון כשרות של הרבנות חדרה ואילו ברבנות הדגישו כי המוצר אינו מוכר להם ואינו נתון להשגחתם.

גם במקרה זה מתבקש מי שרכש מוצר זה לעשות שאלת רב כיצד להכשיר את כליו.

נזכיר כי ביום חמישי האחרון, פשטו רבני האגף ומפקחי היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות על בית מטבחיים פיראטי בכפר טמרה שבגליל המערבי. במקום התבצעה שחיטת בקר בלתי חוקית ונמצאו אמצעים לזיוף כשרות, כגון חותמים (פלומבות) ודיו להחתמת הבשר.

במקום נמצא בשר ממקור לא מזוהה, שעליו מדבקות של יצרן הבשר בלדי. בבירור מול המשגיח העובד במפעל בלדי נמצא כי התוויות מזויפות.

עוד לפני מקרה זה תפסו אנשי היחידה בשר ממקור לא ידוע עם תווית מזויפת של חברת בלדי, וכן סימוני כשרות מזויפים
באטליז 'בן שבת', אשדוד מכולה ובה טונות של בשר טרף ובשר ממקור לא מזוהה. 

למרות שהרבנות אשדוד השעתה את הכשרות משני האטליזים, בעל המקום פרסם בעיר מודעה הטוענת כי הוא אינו משווק טרפות, "הציבור מוזהר כי לא ניתן לסמוך על הכשרות במקום, ומי שרכש במקום מתבקש לעשות שאלת רב כיצד להכשיר את כליו", נמסר מהרבנות.

גם בנושא החמץ ישנם זיופי כשרות ובעדכון נמסר כי לאחרונה נמצאו משווקים בקבוקי כוהל נקי הנושאים את המותגים יקבי אשכול, מלך הערק ונסיך הערק, כשעליהם נושאים סימוני כשרות מזויפים של הרבנות הראשית, "מהגופים OU לישראל, בד"צ בית יוסף והנ"ל נמסר כי הם אינם נותנים כשרות למוצרים אלו, ויש חשש מהותי לחמץ במוצרים. חלק מהמוצרים נושאים סימון של גוף בלתי חוקי, בד"צ נחלת יצחק. אין לסמוך ע כשרות מוצרים אלו ויש להימנע מלרכוש מוצרים בחנויות שאינן מושגחות".

הרבנות הזהירה מפני מקומות נוספים עם חשש לחמץ. לעדכון המלא לחצו כאן.