מרכז קניות בקנדה. ארכיון
מרכז קניות בקנדה. ארכיוןפלאש 90

ארגון "בני ברית קנדה" מפרסם ערב פסח (11 באפריל) את הדוח השנתי על מצב האנטישמיות בקנדה, דוח המציג תמונת מצב מדאיגה. על כך מדווח אתר שלום טורונטו.

על פי נתוני הארגון, מספר אירועי הוונדליזם גדל ב-21.6 אחוזים ומעשי האלימות ב-7.7 אחוזים בהשוואה לנתוני השנה שעברה. באירועים הנכללים בקטגוריה של הטרדה נרשמה ירידה של 13.9 אחוזים. המספר הכולל של אירועי שנאה נגד יהודים עמד על 1,274, נתון המשקף ירידה של 5.3 אחוזים לעומת אשתקד.

"הרמה הנוכחית של אנטישמיות בקנדה בהשוואה לנתונים לפני עשור מראה על זינוק של 49 אחוזים, ונתון זה צריך להדאיג את הציבור הקנדי בכללותו", אמר פרנק דיאמנט, מנכ"ל ארגון בני ברית. "יהודים בני כל הגילאים נתונים למעשי שנאה בבית, בעבודה, בבית הספר ואפילו במגרשי המשחקים. למרות המאמצים של קנדה מבית ובזירה הבינלאומית להתמודד עם האנטישמיות הדיעות הקדומות עדיין קיימות במדינה".

דיאמנט הוסיף, כי הנתונים הסטטיסטיים הינם רק חלק מהסיפור, שכן בדיווחים שמתקבלים במוקד של הארגון ניכרת החרדה אצל הפונים. "למרות שמספר האירועים הכולל ירד בשיעור קטן בשנה שעברה שנאת היהודים הפכה להיות שיח נורמטיבי ואינה נתפסת עוד כעניין שלילי".

"האנטישמיות נתפסת ע"י רבים בקהילה היהודית כדבר השייך לעבר. ואולם, השימוש במילה ישראל במקום היהודים, בשילוב של הצפה של תמונות מהשואה בקשר למדינה היהודית ולתומכיה, יוצרת תחושה של פחד", אמר דיאמנט.

"בקמפוסים הבעיה הוחמרה בגין סדרת החלטות שהתקבלו ע"י ארגוני סטודנטים, ואשר יצרו מצב בו שבוע האפרטהייד הישראלי נמשך למעשה לאורך כל השנה. בה בעת, סטודנטים יהודים ותומכי ישראל מכונים גזענים, נאצים ורוצחי תינוקות. הטרדות מסוג זה דחקו לשוליים והשתיקו את קולם".

דיאמנט טען, כי בניגוד לקו התקיף של הממשלה המשטרה והתובעים הכללים הפגינו חוסר רצון לטפל בתלונות, וזו אחת הסיבות שיהודים בקנדה מעדיפים שלא לדווח כלל על אירועים אנטישמיים.