יו"ר הבית היהודי, שר הכלכלה נפתלי בנט, קורא הערב (ראשון) לראש הממשלה לעצור את "ההידרדרות המתמדת" ולגנוז את ההצעה לשחרר מאות מחבלים תמורת המשך המשא ומתן המדיני.

"הגיע הזמן לשים קו אדום", אמר בנט בערוץ 2, "מדינת ישראל - עוד לפני תקופת נתניהו - נכנסה להידרדרות מתמדת, פעם שחררו מחבל תמורת חייל, אחר-כך מאה מחבלים תמורת חייל ועכשיו מאות רוצחים תמורת מה?"

השר בנט הדגיש "צריך לומר עד כאן. אני רואה לאורך הזמן כמה אנחנו מתבזים. מדובר על רוצחי שלושה חיילים בוואדי ערה בליל הקלשונים. המשמעות היא שכשאנחנו נלך לעשות קניות בסופר בחדרה יהיה שם מחבל שרצח שלושה טירונים עם קלשונים וגרזנים בשנתם".

יו"ר הבית היהודי הבהיר כי הוא אינו מעוניין להוביל את הכנסת לבחירות. "טוב לנו בממשלה, אנחנו עושים עבודה טובה, אבל מישהו צריך לשים קו אדום בהידרדרות הנוראה הזו. מי הוא ראש הממשלה? נתניהו או אבו מאזן?"

לדברי בנט, "הכדור אצל ראש הממשלה - הוא יכול ללכת לפלסטינים ולהגיד להם 'עד כאן', לא משחררים רוצחים. האם למדינת ישראל יש קווים אדומים או שהכול מותר תמורת המשך המשא ומתן? מה הביאו לנו תשעה החודשים? עוד רוצחים ועוד רוצחים.

"איזה צעד אחד הפלסטינים באו לקראתנו? הפסיקו את ההסתה? הפסיקו להעביר כספים לעזה? ראש הממשלה נתניהו הוא אחראי ואני מאוד מעריך אותו. הצלחתו היא הצלחת מדינת ישראל כולה. הבעיה התחילה לפניו אבל הוא המשיך את ההידרדרות הנוראה - אין מדינה בעולם שמעיזה לשחרר מחבלים.

''העולם בז למדינה שמשחררת את רוצחי בניה", טען שר הכלכלה והדגיש כי "הכדור רק אצל ראש ממשלת ישראל. תשעה חודשים נתנו לבני לשאת ולתת והיא המיטה חרפה על מדינת ישראל".