ח"כ משה פייגלין
ח"כ משה פייגליןעצמי

"אני לא רוצה להתנבא", אומר חבר הכנסת משה פייגלין בהתייחסו לאפשרות של טלטלה קואליציונית בעקבות יישום הפעימה הרביעית במתווה כזה או אחר של שחרור המחבלים אחרי חג הפסח.

עם זאת בסופם של דבריו ביומן ערוץ 7 מעריך פייגלין כי תימצא נוסחה לפעימה במתווה כלשהו אך פולארד יישאר בכלאו והבית היהודי יישאר בקואליציה.

בדבריו מציין פייגלין כי כבר בתחילת השיח סביב העסקה ניסה הוא עצמו לשכנע את נאמני ארץ ישראל בקרב הליכוד ו'הבית היהודי' להתנגד לכל מהלך בלתי מוסרי של שחרור מחבלים, בין בפעימה הראשונה ובין ברביעית. הצעתו הייתה להצביע נגד תקציב המדינה כל עוד שחרור מחבלים מוצב על סדר יומה של הממשלה. הצעתו זו לא זכתה לתמיכה ולמעשה חבר הכנסת פייגלין נותר להתנגד לבדו למהלך.

כעת מביע פייגלין שמחה על כך שלפחות כאשר הגיעה הפעימה הרביעית מתעורר הבית היהודי להבין שמדובר במעשה חמור ומביע את התנגדותו התקיפה למהלך. בדבריו מתנגד פייגלין לקיומו של הבדל כלשהו בין הפעימה הרביעית לקודמותיה. לדבריו עלוב להיהפך לאיש עקרונות לאחר שקודם לכן הוכח כי התפשטת מערכים אלו.

"מדובר בעיוות מוסרי שצריך להתנגד לו בכל מחיר", אומר פייגלין ומדגיש כי כאשר הדבר נעשה בתמורה לאי הקפאת בנייה הדבר חמור פי כמה וכמה ולמעשה בעיניו מדובר בלא פחות מ"הזניית כל ערך ההתיישבות כאשר תמורת התיישבות ויתרו על עניין שחרור המחבלים הרוצחים".

"אני גם לא רואה הבדל אם הם ישראלים או לא. להיפך, יצא המרצע מהשק וערבים אזרחי ישראל אומרים למי הם שייכים. זו הכרעה שלהם והחלטה שלהם. פתאום להיאבק על הריבונות שויתרת עליה בכל דרך, מהר הבית ועד השלבים של הסכמי אוסלו? העניין כאן הוא לא ריבונות ולא התהליך המדיני אלא שאת האנשים הללו צריך היה להרוג ואם לא הרגת אותם לפחות תשאיר אותם בכלא", אומר פייגלין המתאר את הקושי במפגש עם המשפחות השכולות הכואבות שלא די בכך שיקירם נרצח הם רואים גם כיצד הרוצחים משתחררים כלוחמי חופש בכבוד גדול, מתוך גישה המתאימה לתפיסת הרציונאל של הסכמי אוסלו.

"מה שאנחנו צריכים לדרוש עכשיו זה את החלת הריבונות הישראלית על כל יהודה ושומרון. אבו מאזן הודיע שהסכמי אוסלו מת ורעיון חלוקת הארץ מת יחד איתו. ארץ ישראל כולה שלנו ועל כך צריך להיאבק", אומר פייגלין.

בהמשך הדברים נשאל פייגלין על כוחו כמשפיע בתוך מפלגת השלטון. את תשובתו חילק פייגלין לכמה רבדים ובראשונה הזכיר את מכתב סגני השרים וחברי הכנסת שהבהירו לנתניהו את התנגדותם לפעימה הרביעית והגדרתה כחציית קו אדום. פייגלין מזכיר שכולם הגיעו למקומם ברשימת הליכוד בעקבות תמיכתם המשמעותית של אנשי 'מנהיגות יהודית'. "מי שרצה ליכוד של דן מרידורים ושכמותם אין לו את זה והכול בזכות 'מנהיגות יהודית'''.

צילום: פלאש 90

על כל זאת הוא מוסיף ואומר כי ברור שאין הדברים מספיקים כדי לחולל את המפנה שבין מתווה אוסלו למתווה החלת הריבונות המלאה ביהודה ושומרון ובהר הבית, ומהלך שכזה "לא יושלם עד שאני בע"ה אעמוד בראש הליכוד ובראש הממשלה".

"כל עוד משחקים כאן משחק כשהתודעה הישנה מובילה את העגלה ואת הכיוון אי אפשר לרדת מהכיוון של אוסלו אלא רק לצמצם נזקים. ראש הממשלה לא נמצא בתודעה אמונית הזו ואני בהחלט מעריך את מה שהוא כן עושה מתוך התודעה שבה הוא נמצא".

לקראת תום דבריו העריך פייגלין את הצפוי לאחר הפסח ואמר כי אין לו מושג ודאי לגבי הצפוי אך הוא "מעריך שתהיה איזושהי עסקה, אני מתקשה להאמין שפולארד ישוחרר ואני גם מעריך שהבית היהודי יישאר בממשלה, אבל כל זאת רק הערכה. תימצא איזו נוסחה שתשאיר את כולם בפנים".