צפי לאחרי החג. דנון
צפי לאחרי החג. דנוןפלאש 90

סגן שר הביטחון, חבר הכנסת דני דנון, ממשיך להציג עמדה נחושה מול המשך ההיערכות לשחרור מחבלים, בראיון לערוץ 7 הוא מעריך כי אכן אחרי חג הפסח צפויות להגיע בשורות לא טובות, כהגדרתו. זאת בהתאם לדיווחים על המשך המגעים לקידומו וקיומו של מהלך שחרור מחבלים תחת אצטלה כזו או אחרת.

"אבו מאזן ממשיך לסחוט את ישראל וישראל ממשיכה להיסחט", אומר דנון המביע סיפוק לנוכח החלטת 'הבית היהודי' וגורמים נוספים להצטרף לעמדתו ולהציב את הפעימה הרביעית כקו אדום שמעבר לו לא יישארו חברים בממשלה.

לשאלה אם קיים תיאום בין סגני השרים, מבהיר דנון כי מדובר בתיאום ערכי ולא בתיאום פוליטי. עוד הוא מספר על לחץ כבד שמופעל על חברים בקואליציה לעמוד על התנגדותם למהלך כהחלטה ערכית אידיאולוגית. לדבריו אין מקום לכל ה"סולמות" שמנסים גורמים שונים להציב על מנת לאפשר את המהלך. "צריך לעמוד בפרץ", הוא אומר ודוחה דיבורים על הקפאה חלקית או על מהלך לשלילת אזרחותם של המחבלים הישראלית על מנת לאפשר את שחרורם כתושבי יהודה ושומרון.

"אני מוכן בשביל הצדק להיות גם לבד", אומר דנון לנוכח הדיבורים על פשרות מסוימות שתאפשרנה לחבריו להישאר בממשלה על אף דבריהם התקיפים בעבר. עם זאת הוא קובע כי "כדי להצליח צריך חברים נוספים".

לטעמו על המחנה האידיאולוגי בליכוד ובבית היהודי להבהיר לראש הממשלה כי לא יקבל תמיכה מחבריו בקואליציה במידה ויתקדם במתווה ציפי לבני. "בעבר אמרו לי שזה רק דיבורים, אבל זה לא רק דיבורים אלא גם מעשים. משחררים כאן מחבלים לבקה אל גרביה...".

"אני מתכוון להמשיך ולהוביל את המאבק. זו שעת מבחן לבנט ולחבריו ולחברי בליכוד", אומר סגן השר ומבהיר כי ברגע בו יעלו המחבלים על האוטובוסים ישלח את מכתב ההתפטרות שלו לראש הממשלה. "המחיר שאני מוכן לשלם הוא גם בתפקידי", הוא אומר ומציין כי הארכת המו"מ תוביל לתקופה בה השיח יעסוק בחלוקת ירושלים ובעקירת ישובים ולא למתווה מדיניות שכזה נבחר ראש הממשלה נתניהו.

כשנשאל אילו אסירים פלשתינים הוא מוכן לשחרר קובע דנון כי אינו מוכן לקבל שחרור כלשהו אלא דורש מראש הממשלה לעמוד על העקרונות שהוא עצמו התווה כאשר קבע שהמו"מ צריך להתקיים ללא תנאים מוקדמים.

דנון מציין כי המו"מ הוא אינטרס פלשתיני לא פחות מזה של ישראל וככזה היה עליהם להיאבק כדי לקיים אותו ולא לאיים בביטולו.

באשר לדבריו בערוץ 7 של סגן שר החוץ, זאב אלקין, אודות החשש מתוצאותיהם של בחירות שימליכו את יו"ר מפלגת העבודה, בוז'י הרצוג, לראש ממשלה, אומר דנון כי הוא אינו רוצה בבחירות אך גם אינו מוכן לקבל מציאות שבה הבחירות הופכות להיות איום בכל הזדמנות שבה מדובר על פגיעה בערכים, כלשונו. "שלא יאיימו עלינו".

עם כל זאת הביע דנון תקווה שכשם שעד כה לא בוצע מהלך הפעימה הרביעית הוא גם לא יבוצע מכאן ואילך והוא עצמו יישאר לעשות את תפקידו במשרד הביטחון, אך "אם זו תהיה ההחלטה לא אתן לה יד".