השר נפתלי בנט
השר נפתלי בנטצילום: פלאש 90

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, הגיב הערב (שלישי) על הפיגוע שאירע אמש סמוך לתרקומיא, בו נהרג קצין משטרה ונפצעו שני ישראלים נוספים מאש מחבלים.

"הרשות הפלסטינית בראשות אבו מאזן מעודדת ומממנת רוצחי יהודים ביד אחת, וביד השניה סוחטת את ישראל לשחרר את אותם הרוצחים. פניהם לטרור, ולא לשלום", קובע בנט

ראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה, אמר הערב, כי "עצם השיח שלא לומר שחרור מחבלים מכלאם מעודד את הטרור ומחזק אותו. הפיגוע המצער אתמול שגדע באחת את אושרה של משפחה והפך ילדים ליתומים הוא ההוכחה לכך. לא אתפלא אם המחבל הוא אחד האסירים ששוחרר באחת מעסקאות שחרור המחבלים ההזויות הלא מוסריות שהתבצעו לאחרונה".

ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי) קוראת לראש הממשלה להסיק את המסקנה המתבקשת מדבריו על הפיגוע ולהימנע מכל שחרור נוסף של מחבלים.

"שחרור המחבלים הוא הדלק על מדורת ההסתה לטרור של הרשות הפלשתינית, ואל-לה לישראל להמשיך לספק את הדלק הזה. אנחנו בסיעת הבית היהודי החלטנו להפסיק להיות שותפים לתידלוק ההסתה והטרור הפלשתינים, שאת תוצאותיהם הנוראות חווינו שוב בערב החג", אמרה סטרוק.

דני דיין, לשעבר יו"ר מועצת יש"ע, קשר גם הוא בין ההסתה ברשות לפיגוע, "הפיגוע הרצחני נגד יהודים בדרכם לחגוג את ליל הסדר הוא תוצאה בלתי נמנעת של קבלות הפנים החגיגיות שעורכת הרשות הפלשתינית לכל מחבל שמשוחרר. כשאבו מאזן מכנה כל רוצח כסמל ומופת לעם הפלשתיני - הרמז ברור והרצח הבא מגיע".

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל (הבית היהודי), דרש גם הוא הערב שלא להמשיך בשחרורי המחבלים. "כל שחרור מחבלים שפלים מעודד את הטרור ולא מקדם שום שלום. ארגוני הטרור מזהים היטב את חולשת ישראל שמוכנה לשחרר רוצחים שפלים רק כדי שיואילו להמשיך את המו"מ. אני קורא לראש הממשלה לשים סוף לסחטנות הפלסטינית להודיע חד משמעית כי לא ישוחררו מחבלים ולדרוש את ביטול הפניות לאו״ם כתנאי להמשך המשא ומתן".

ח"כ ניסן סלומיאנסקי, יו"ר ועדת הכספים (הבית היהודי) אמר בעקבות הפיגוע, כי "שחרור רוצחים נותן זריקת עידוד לכל מחבל פוטנציאלי שיודע שלא ישב כל חייו בכלא. אני קורא לראש הממשלה להכריז שיותר אף רוצח לא ישוחרר מהכלא. הגיע הזמן שנצא מעבדות מדינית לחירות יהודית".

סגן שר הביטחון, דני דנון (ליכוד) אמר הערב בעקבות הפיגוע, כי "פיגוע הירי, ערב חג הפסח, בו נרצח איש כוחות הביטחון הוא אירוע קשה וכואב וכולנו מתפללים להחלמתה המהירה של אלמנתו".

"כשהטרור מרים את ראשו, הדבר האחרון שצריך לעשות הוא לשקול שחרור של 430 מחבלים לרחובות", הוסיף דנון.

ראש מועצת קרית ארבע חברון, מלאכי לוינגר, קרא בעקבות הפיגוע שכוון לעבר בני משפחה שהיו בדרך לקרית ארבע, ל"תגובה ציונית הולמת".

"אני רואה בחומרה את הרצח והפגיעה במשפחות שבאו להתארח לליל הסדר בעיר האבות והאמהות. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחה ואיחולי החלמה לפצועים ומחזק את צה״ל וכוחות הבטחון שישימו במהירות את ידם על המרצחים".

לוינגר הוסיף, "בנוסף אני קורא לכל עם ישראל דווקא עכשיו לבוא ולתת תגובה ציונית הולמת, לחזק ולהתחזק מרוחם של האבות והאמהות ולחגוג יחד איתנו את שמחת החג באתרים השונים של העיר העתיקה המתחדשת כולל ב"בית השלום", לא ניתן לרוצחים ולמחבלים לפגוע בצדקת דרכינו".

סגן שר החינוך ח"כ אבי וורצמן (הבית היהודי) קרא בעקבות הפיגוע לנתניהו לעצור כל הדברות עם הפלשתינים.

"הפיגוע הנורא בו נפגעה משפחה בדרכה לחגוג את חג הפסח הוא הוכחה נוספת לכך ששחרור מחבלים רק מעודד טרור ולא מקדם אותנו לעבר השלום. הרשות הפלשתינית שאינה טורחת אפילו לגנות את הטרור וממשיכה לפעול בניגוד להסכמים אינה ראויה למחוות ועל ראש הממשלה לעצור כל סוג של הדברות מולם", אמר וורצמן.

ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) קשרה גם היא בין הפיגוע לדיונים אודות שחרור מחבלים.

"הרוצחים הפלשתינאים זוכים בחג חירות משלהם על כל מעשה טרור אותו הם מבצעים. בזמן ישיבתם בכלא הם מקבלים משכורת שמנה מהרשות ומתענגים על אוכל טוב. כל זה בתוספת שעות בידור טלוויזיוניות איכותיות עם עשרות ערוצים וחברה טובה. אה וכמובן, חנינה מהכלא תוך מס' שנים בעקבות חתימה על עסקה ומי לא רוצה שכל יום יהיה יום חג?".

ח"כ אלי ישי (ש"ס) קרא בעקבות הפיגוע "לאפסן את רעיון שחרור המחבלים".

"הפיגוע מציב לקברניטי המדינה תמרור עצור ואזהרה כנגד הרעיון האנטי ישראלי של שחרור מחבלים. מי שמבקש לשחרר רוצחים בתקווה לשלום שיכון לפיגועים נוספים. על רה"מ להסיר מסדר היום רעיון מסוכן זה", אמר ישי.

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) מי שמכהן כיו"ר ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון בועדת חוץ וביטחון התייחס אף הוא לפיגוע הרצחני.

"רצח קצין המשטרה ופציעת אשתו וילד בפיגוע הירי של הפלסטינים בערב חג הפסח הוא אירוע קשה וחמור, המזכיר לנו בדיוק עם מי יש לנו עסק. ראשות פלשתינית המסיתה כל הזמן להשמדתנו שגיבוריה הם רוצחי יהודים", אמר יוגב.

"תנחומיי למשפחת הקצין ואיחולי החלמה ונחמה לאשתו ולילד שנפצע. סומך על מערכת הביטחון שתדע לגדוע את ידי הרוצחים. יש לעצור מייד כל מחשבה ותהליך של שחרור מחבלים רוצחים. עם ישראל חי ושום איום או פיגוע לא יעצור את שיבת עם ישראל לארצו ואת חיזוק ההתיישבות היהודית בכל מלוא רוחב ארצנו", אמר יוגב.

ארגון נפגעי הטרור אלמגור קרא לראש הממשלה להפסיק מיד את המשא ומתן עם הרשות בעקבות הפיגוע הרצחני בדרום הר חברון.

"אבדן ההרתעה הישראלית עקב שחרור רוצחים, הוא שהוביל לפגוע בערב החג. המחבל שרצח ופצע ידע שבמוקדם מהמאוחר הוא ישוחרר באחת מהעסקות שישראל עושה עם הרשות הפלסטינית.כל מחבל יודע שיש לו את מטרית ההגנה של הרש"פ ואבו מאזן", נאמר בהודעת הארגון.

מאיר אינדור, יו"ר אלמגור, הוסיף כי "המשך המו"מ עם הפלסטינים השבוע וביצוע המשך שחרור רוצחים מאותת לפלסטינים שכל תגובות המדינאים בישראל הם לא יותר מתשלום מס שפתיים לצבור הישראלי, בעוד בפועל רוצחי ישראלים נמצאים במסלול היציאה לחופש בעזרת ממשלת ישראל".

ח"כ שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי) קראה בעקבות הפיגוע, להפסיק את מה שהיא מכנה "בירבורי השלום".

"מצער שאת חג הפסח הזה פותחים בניחום אבלים ולא במועדים לשמחה. בתגובה לפיגוע הרצחני צריכה ממשלת ישראל להפסיק את בירבורי השלום ובאותה נשימה לגרוס את שחרור האסירים. הכתובת מרוחה על הקיר. לאף מחבל לא מגיע להיות בן חורין , בכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו פעם במלון פארק ופעם בחברון הגיע הזמן להפסיק את מעגל הדמים הזה", אמרה.

יו"ר מועצת יש"ע, אבי רואה, התייחס אף הוא לפיגוע וקרא לעצור את המו"מ על המשך המו"מ.

"בימים אלה ממשלת ישראל מנהלת מגעים רק כדי שהפלסטינים יסכימו לשבת איתנו לשולחן הדיונים. בזמן שאנחנו מתלבטים האם לשחרר עוד עשרות רוצחים ללא כל תמורה, יש מי שמזהה את החולשה הזו: ארגוני הטרור שמרימים ראש ומנסים להחזיר אותנו לימים החשוכים שבהם אזרחי ישראל חששו לצאת מפתח הבית", אמר רואה.

לדבריו, "ההססנות הישראלית היא הזרז לפעילות הטרור ולצערנו מהווה רוח גבית לעליה הדרסטית בכמות אירועי הטרור שנרשמה בחודשים האחרונים, בזמן ניהול המו"מ עם הפלסטינים".