היתום אומר קדיש והאלמנה נפרדת

בהר הרצל בירושלים הובא למנוחות ניצב משנה ברוך מזרחי הי"ד שנרצח בערב החג בפיגוע רצחני בדרום הר חברון.

מזרחי, ראש מדור באגף המודיעין של המשטרה ולשעבר סא"ל ב-8200, הותיר אחריו אישה ו-5 ילדים. איתי, בנו הקטן, קרא בבכי קדיש בתחילת מסע הלוויה.

ההלוויה הועברה בשידור וידאו חי בערוץ 7

האלמנה הדס נפרדה וספדה "במקום להזדקן יחד ולהנות מחילופי עונה, בשריקת כדור איבדתי את אהבת חיי. הילדים בוכים ולא מאמינים. מי יאהב אותם עד בלי די ויתן דוגמה אישית? אהוב שלי, ילדינו יגדלו בדרכך ואתה תלווה אותנו. אני נפרדת ממך בגוף ולא בנפש".

ראש אגף החקירות והמודיעין ניצב מני יצחקי אמר "בצנעה ובחשאיות סיכל ברוך ז״ל אירועים אלימים, תוך הפעלה חכמה של כלים טכנולוגיים, סיגינטיים וסייבריים. ברוך ז״ל היה שותף בעיצוב דור העתיד האנושי והטכנולוגי במערך הסיגנט המשטרתי".

ראש חטיבת המודיעין תת ניצב גיא ניר אמר "ברוך כישרונות, חדור מטרה, מבריק, חדור להט אמיתי להצלחת הפרוייקטים הרבים בהם עסק והאמין בכל ליבו - כולם בליבת הלחימה בפשיעה והצלת חיים". עוד אמר "ברוך הגיע מצה״ל לחטיבת המודיעין ועד מהרה גילינו כי זכינו לנכס של ממש - אוטוריטה מקצועית, איש ערכים, איש אמת הנלחם בעוז על דעתו המקצועית, פרפקציוניסט שכל מעשיו למען עם ישראל ולא כסיסמא".

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, סיפר על פועלו של מזרחי למען העם והארץ, "במשך כל חייו פעל ברוך בשירות המדינה ותרם רבות לביטחונה ולביטחון אזרחיה. 21 שנים שירת בצה"ל וביצע מגוון רחב של תפקידים מבצעיים וטכנולוגיים שהאחרון בהם, בדרגת סגן אלוף ביחידת מודיעין מסווגת".

חבריו ליחידה מספרים כי 'ברוך אהב את המדינה בלי טיפה של ציניות והקדיש לה את כל חייו' ברוך בלט והוערך כקצין מקצועי וחרוץ בעל מוטיבציה גבוהה שהצליח להוביל ולרתום את פקודיו להצלחה בעמידה ביעדי המשטרה וזאת בצניעות האופיינית לו, בגישה שירותית, בתבונה וברוחב לב.

ממש בימים האחרונים, ברוך היה ממובילי השינוי והרפורמה שמשטרת ישראל עושה בתחום הטכנולוגיות הסיגינטיות והפיכתה לחטיבה מקצועית ומודרנית השמה את משטרת ישראל בקו אחד עם המובילים בתחום זה בארץ ובעולם. את ברוך לצערנו, לא נוכל להשיב אלינו אך מורשתו תישאר עמנו ותמשיך ללוותנו בהמשך הדרך. משטרת ישראל מצדיעה לברוך על תרומתו המשמעותית לארגון ולמדינה לכן מצאנו לנכון, להעלותו בדרגה ולהעניק לו את דרגת הניצב משנה לה הוא בהחלט ראוי", אמר דנינו.

"משפחת מזרחי היקרה שלנו אין המילים יכולות לנחם על אובדנו של ברוך. אובדנכם הוא אובדננו כאבכם הוא כאבנו אנו מחבקים אתכם בחום בשעתכם הקשה אתם מהווים חלק בלתי נפרד מאתנו חלק בלתי נפרד ממשפחת משטרת ישראל. בהזדמנות זו, כולנו מתפללים לרפואתם השלמה של הרעיה הדס והבן איתי. הדס אותך הכרתי בנסיבות טראגיות אלו כאישה גיבורה ואמיצה ובשיחותיי איתך לאחר האירוע הנורא מכל נפעמתי מעוז הרוח ומהדרך שבה גוננת על ילדיכם היקרים".

דנינו התחייב כי כוחות הביטחון ילכדו את הרוצחים, "שוטרי ומפקדי משטרת ישראל ניצבים כאן ומתחייבים לעשות כל מאמץ יחד עם גופי הביטחון האחרים על מנת לשים יד על המרצחים הארורים ולהעביר מסר ברור לכל הנוגעים בדבר כי פיגועי טרור רצחניים לא ישיגו את מטרתם. מדינת ישראל לא תתפשר על בטחון אזרחיה. ברוך אנו מתחייבים להמשיך בדרכך לאור רוחך הייחודית שגילמת בדמותך ובחייך".