העמק מחכה לאורחים
העמק מחכה לאורחיםיאיר אלמקייס

בישוב מבוא דותן שבצפון השומרון יתקיים מחר (חמישי) לראשונה הפנינג משפחות המזמין אליו משתתפים מכל רחבי הארץ. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם נעמה דרשן, ממארגנות האירוע, שסיפרה על הצפוי באירוע.

המשפחות שתגענה לאירוע תתכנסנה במבוא דותן ושם תקבלנה את תחילתו של כתב חידה מוסיקאלי המבוסס על שיריה של נעמי שמר. מנקודה זו יצאו המשתתפים למסלול בו יפוזרו מדריכים ושחקני רחוב שיחלקו עוד ועוד רמזים בדרך אל המשך כתב החידה כאשר היעד הסופי הוא המטמון שיחולק בין שלושת המקומות הראשונים שיגיעו אליו.

מעבר לפרסי המקומות הראשונים תקבל כל משפחה הפתעה נוספת, אומרת דרשן, תושבת מבוא דותן המציינת את הנוף הייחודי שבו יתבצע המסלול, נוף המקבל בתקופה זו של השנה צבעים ייחודיים ונדירים של פריחה.

בכתבי החידה ישולבו פרטי היסטוריה קדומה, מימי סיפור יוסף ואחיו, יחד עם פרטי היסטוריה קרובה יותר כקרבות עמק דותן. "המסלול מתאים מגילאי 8 והלאה", אומרת דרשן המספרת כי בבדיקה של המתווה עם ילדים בגיל צעיר יותר התברר כי הוא אינו קשה גם עבורם, גם אם הם עוברים אותו במעט יותר זמן.

עם זאת היא מוסיפה ואומרת כי בנקודה מסוימת ניתן להחליט אם להמשיך במסלול הקשה יותר או להתמקד בסדנאות היצירה והמתנפחים שיוצבו במבוא דותן.

אז מדוע הפנינג שכזה לא קרה עד כה בשנים קודמות? שאלה טובה, אומרת דרשן המקווה ומאמינה שמכאן ואילך תיפתח מסורת חדשה נוספת בצפון השומרון – ההפנינג המוסיקאלי של מבוא דותן.

יצוין כי האירוע יתקיים בסיוע מועצת שומרון. יו"ר המועצה, גרשון מסיקה, קורא לציבור הרחב "לבוא ולבקר באתרי התיירות השונים בשומרון בימי חול המועד וליהנות מאוויר טוב, נופים מרהיבים ואירועים עם ערך היסטורי וחווייתי".