הלוויה של ברוך מזרחי הי"ד
הלוויה של ברוך מזרחי הי"דצילום: פלאש 90

בראיון ליומן ערוץ 7 מתייחס ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמארי, לפיגוע הירי הקשה בו נרצח בערב החג ברוך מזרחי הי"ד. בדבריו קורא דמארי לראש הממשלה להחיל ריבונות בהר חברון, להפשיר בניית אלפי יחידות דיור ולעם כולו הוא קורא להגיע לאירועי חול המועד מהר בתחומי המועצה ובכך לתת מענה ברור וציוני למפגע ולמשלחיו.

בראשית הדברים סיפר דמרי על התחושות הקשות עם כניסת החג מתוך ידיעה שמשפחה שלמה מפוזרת כעת בין בתי חולים במקום להימצא בהיערכויות האחרונות לקראת חג הפסח. עם זאת משוכנע דמרי בנחישותם של תושבי ישובי המועצה להמשיך את מעשה ההתיישבות. את התחושות הוא מגדיר כתחושות מעורבות ברוח 'בדמייך חיי', שילוב הכאב על הדם והצורך להמשיך בתנופת החיים.

"זו הזדמנות לקרוא לראש הממשלה ולשר הביטחון לגבות מחיר מדיני מהמבקשים לפגוע בנו. רק מהלך כזה ייצר את הפחתת המוטיבציה לטרור", אומר דמרי וקובע כי במציאות שבה כל מפגע חוזר לביתו ומתקבל במחיאות כפיים ויודע כי במידה וייהרג יהפוך לשהיד שכיכרות נקראות על שמו ובמידה ויילכד ישוחרר בעסקה כזו או אחרת הדבר מעודד אותו לצאת ולבצע את הפיגוע הבא.

כשהוא מבהיר לאיזה מחיר מדיני הוא מתכוון מפרט דמרי וקורא להחלת ריבונות על שטחי הר חברון, לחדול מעיכובן של תכניות מתאר ולמעשה לשחרר בנייה של אלפי יחידות דיור בישובי המועצה שכן לדבריו המוני עם ישראל מבקשים להגיע ולהתיישב בישובים והדבר נמנע מהם כעת, ,לא לפחד לא מדעת הקהל ולא מהאמריקאים", קורא דמרי.

דמרי מבקר בחריפות את הפוליטיקאים ש"רצים ללחוץ את ידו של אבו מאזן ולהתחכך בו על אף שעד כה הוא לא גינה את הפיגוע ואפילו לא התייחס אליו. הם רצים אליו כשהדם עודו מבעבע. זה אבסורד שלא מסתדר למי ששכל בקודקודו".

עוד מוסיף דמרי וקורא לפעול ברוח עם ישראל היוצא ממצרים ושוחט את הכבש שהוא אלוהי המצרים ללא מורא וללא חשש. לדבריו על כל אחד ואחד לבחון מהו האליל שהוא סגד לו עד כה ולא לחשוש לשחוט אותו לנוכח המציאות המתהווה לנגד עיניו.

עוד מספר דמרי כי עצוב לגלות כי איש מחברי הכנסת לא יצר עמו קשר מאז הפיגוע הקשה, לא הביע התייחסות כלשהי לפיגוע, לא בירר מה צרכיהם של התושבים ומה תחושותיהם בימים הללו.

באשר לתושבים עצמם הוא מספר כי ההחלטה שהתקבלה היא המשך החיים וברוח זו יפתחו מחר (חמישי) אירועים רבים בישובי המועצה ואליהם מוזמנים המונים מכל רחבי הארץ. בין השאר מדובר במסע אופניים, העפת עפיפונים, היכרות עם כלי נגינה ייחודיים ועתיקים, יריד אמנים, טיולים ועוד. אמש קיים דמרי ישיבה ארוכה עם אנשי כוחות הביטחון על מנת לוודא את הבטחתם של האירועים באופן המוקפד ביותר. להערכתו הציבור הישראלי מודע לכך שפיגועים מתרחשים גם בתל אביב ובבאר שבע או ירושלים וכשם שהוא אינו מפסיק את חייו באזורים הללו הוא גם לא יבטל את תכנוניו להשתתף באירועי הר חברון, "אני מעריך שהציבור יבין ומבין זאת ולא יעניק פרס למשלחי המפגע ולמפגע".

בהמשך הדברים מספר דמרי כי ניתוח של זירת הפיגוע מגלה כי האירוע יכול היה להסתיים בפגיעות קשות הרבה יותר, וזאת יחד עם הכאב הכבד על מותו של ברוך מזרחי. דמרי מזכיר כי הירי בוצע לעבר מספר כלי רכב ומטווח קצר שרק בדרך נס לא הסתיימו במספר רב הרבה יותר של הרוגים ונפגעים.