שלוש מהחנויות בבני ברק
שלוש מהחנויות בבני ברקש. כהן. ערוץ 7

מרמת גן תצא מחר (חמישי) זו השנה השנייה צעדת האחווה שתסתיים בבני ברק הסמוכה. בצעדה צפויים להשתתף דתיים, חילוניים וחרדים תחת הכותרת 'לקרוע את הקרע בעם'. על האירוע הצפוי שוחחנו ביומן ערוץ 7 עם אילן גאל-דור, מנכ"ל 'גשר' מהארגונים המובילים את הצעדה.

בדבריו מביע גאל דור תקווה שהצעדה תעמוד במשימתה ותוכל לגשר על הפערים המנטאליים בעם. לדבריו באופן מפתיע דווקא לציבור החרדי קל יותר להגיע לצעדה מסוג זה, דווקא מתוך רצון לראות באחדות העם, "רבים מאחינו החרדים רוצים לראות את עם ישראל ביחד, בצד האישי והחברתי ולשים בצד לרגע את הדיונים האידיאולוגיים והפוליטיים ולהיות ביחד", הוא אומר ומציין כי בין הארגונים העומדים מאחורי המיזם קיים גם הארגון החרדי 'פלוגתא' שאנשיו יהיו חלק מהמדריכים בקבוצות הדיון והלימוד שיתקיימו בסוף הצעדה ברחבת עיריית בני ברק.

לטעמו של גאל דור כאשר אין מגמה לחנך אלה את אלה ולכפות זה את תפיסתו שלו על האחר הדברים מקובלים יותר וקיימת נכונות להשתתף ולשתף.

באשר לשאלת השינוי שחל ביחס הציבור החרדי לחברה הישראלית בעקבות המתרחש בזירה הפוליטית בשנה האחרונה סבור גם גאל דור כי אירועי החקיקה האחרונים שנועדו אולי לקרב ולייצר שוויון גרמו לריחוק ולהתקפדות של הציבור החרדי אל תוך עצמו ואכן רבים שכבר החלו את תהליך ההשתלבות בחברה כולל התגייסות לשירות צבאי או אזרחי נסוגו מהמהלך ונרתעו. עם זאת הוא מביע תקווה שהפגיעה שפגעה הזירה הפוליטית בלכידות הישראלית תהיה אך ורק לטווח הקצר ובטווח הארוך יותר החברה הישראלית תדע לשלב ולהשתלב. זאת בעיקר בימים שבהם תשתחרר החברה החרדית מתחושת הצורך שאותו היא חשה כעת להתגונן מאיומים חיצוניים.

עם זאת הוא מציין כי בפעילות 'גשר' קיימת פתיחות ומעורבות של מדריכים ושותפים מהציבור החרדי. הוא מזכיר בהקשר זה את המחלקה המיוחדת שהוקמה ב'גשר' ומנוהלת בידי אדם חרדי איש 'תולדות אהרון' ואת הנכונות של אנשים חרדים לקיים מפגשים עם תלמידי בית ספר חילוניים על מנת לייצר היכרות הדדית.