הח''כים במוקטעה
הח''כים במוקטעהצילום: פלאש 90

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) סיפרה בעמוד הפייסבוק שלה על פגישת חברי הכנסת אתמול (רביעי) עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה.

זנדברג הסבירה כי דוווקא על רקע קריסת המשא ומתן המדיני, הפגישה עם אבו מאזן היתה הכרחית. "היה חשוב לנו להתנגד לדוקטרינת ה'אין פרטנר' שמתחילה לחלחל בחלקים המתונים בממשלה ולהראות שיש לה אלטרנטיבה", טענה. 

"מחמוד עבאס", סיפרה חברת הכנסת ממרצ, "אמר לנו בשם הפלסטינים שהוא מעוניין בחידוש השיחות ל-9 חודשים נוספים. אני חייבת להודות שבניגוד לאופטימיות ולתקווה שהיתה לנו לפני תשעה חודשים, הפעם אנחנו הרבה יותר ספקנים והרבה יותר מודאגים, וזה בלשון המעטה".

זנדברג הדגישה, "איננו מעוניינים בשיחות לשם שיחות, ואם מטרתו היחידה של המשא ומתן היא לא להגיע לתוצאה סופית אלא להשאיר על כנה את ממשלת הימין - אז אין לנו צורך בו. נתרכז בהחלפת הממשלה וכינון פרטנר ישראלי טוב יותר".

ח''כ זנדברג התייחסה לפניית הפלסטינים לאו''ם וסיפרה כי טרם נבחרה לכנסת הובילה תנועה ישראלית לתמיכה בהכרה פלסטינית באו''ם. "ישראל היתה צריכה ועדיין צריכה להיות הראשונה להצטרף לבקשת הכרה כזאת, והעובדה שהשאיפה לא רק הלגיטימית אלא המועילה הזו הופכת בישראל למכשול לשלום מעידה יותר מכל על כוונותיה האמיתיות של ההנהגה הישראלית".

סגן שר החינוך אבי וורצמן (הבית היהודי) תקף את חברי הכנסת שנסעו להיפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית ביום ההלוויה של קצין המשטרה ברוך מזרחי הי"ד שנרצח בערב חג הפסח.

וורצמן פרסם בעמוד הפייסבוק שלו את תמונת הח"כים עם אבו מאזן וכתב "ראו את התמונה הביזיונית הזו- חברי כנסת יהודים תחת תמונות של מרצחים. ביום ההלוויה של שוטר יהודי שנרצח. התמונה מביקור שעשו היום אצל אבו מאזן. זה בושה. זה חרפה".