תג מחיר
תג מחירצילום: פלאש 90

בית המשפט העליון קיבל אתמול (רביעי) את עמדת המדינה בערר שהגישה על החלטת בית המשפט המחוזי לשחרר לחלופת מעצר נאשם בפעילות "תג מחיר" והורה על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

על פי כתב האישום שהוגש בעבר, יהודה לנדסברג בנימין ריכטר ויהודה סביר, המתגוררים במאחז חוות גלעד, החליטו לבצע פעולת תג מחיר בכפר פרעתא "מתוך מניע של גזענות".

השלושה, כך נטען, ניסו להצית לוחות עץ ולפגוע בקירות של בית שהיה מצוי בבנייה בכפר הפלסטיני מדאמה, ובהמשך הגיעו לפאתי הכפר פרעתא, כאשר הם רעולי פנים, הציתו משאית ומכונית פרטית, ריססו בסביבת ההצתה שני סמלי מגן דוד, ואז נמלטו מהזירה בריצה חזרה אל חוות גלעד.

כתוצאה מכך נגרם לפלסטינים נזק בגובה 90 אלף שקלים. בפרקליטות מתייחסים בחומרה רבה ל"מעשיהם של השניים", נכתב בכתב האישום, שעשויים לעורר "טינה בקרב הפלסטינים ולהוביל לפיגועים ולפעולות נקם כלפי כוחות הביטחון באזור בפרט ובתחומי ישראל כולה".

השופט אורי שוהם ציין בין השאר כי "מעבר לשאלת מסוכנותו של המשיב, עולה מהחומר שהוצג לפניי כי הוא הפר בשלושה מקרים שונים את התנאים שנקבעו , במסגרת שחרורו של המשיב לחלופת מעצר בתיק הקודם".

שוהם ציין כי קיים שוני רלבנטי בין ריכטר לבין שני הנאשמים האחרים. "שוני זה נעוץ, בראש ובראשונה, בעצם העובדה כי המשיב ביצע , לכאורה, את העבירות המיוחסות לו שעה שתלוי ועומד נגדו כתב אישום בגין ביצוע עבירות דומות. הדבר מלמד על חוסר הפנמה של חומרת מעשיו, והתרסה כלפי שלטון החוק, וכפי שציינה העוררת בצדק, הוא הבהיר בהתנהגותו".

לחץ כאן לעיון בהחלטה