תרל"ח בפתח תקוה
תרל"ח בפתח תקוהיחצ

בר תרל"ח החדש, שנפתח לאחרונה בפתח תקווה, מציע צורת בילוי חדשה לאוכלוסייה צעירה ובוגרת השומרת כשרות.

הפאב הוקם על ידי שלושה יזמים מהמגזר הדתי לאומי. אחד היזמים, יעקב הלינגר (28), אשר זיהו את החסר בפאבים/ברים כשרים לקהל שומר כשרות שהיא, כשרות רבנות פתח תקווה, כשר חלבי ודגים.

כך נולד בפתח תקווה בר תרל"ח, בר ישראלי, שמשלב בין ישן לחדש. השם הנבחר לבר מציין את שנת הקמת העיר. המקום מעוצב באווירה חמה המשדרת ביתיות ושורשיות ישראלית, על הקיר תלויות תמונות של מייסדי העיר, שנלקחו מארכיון הראשונים של פ"ת. על התפריט מופקדת השפית "רעות ארביב", שנע בין מנות מעניינות עם טוויסט כגון: "קציצה אדומה" – קציצות טונה אפויות ברוטב עגבניות פיקנטי (35 ש"ח), "תרל"ח חציל"- חציל שרוף עם טחינה וסלט עגבניות פיקנטי (28 ש"ח), "יואל משה סלומון" ועוד.

האווירה במקום מושפעת מהמוזיקה המתנגנת אשר כוללת ברובה מוזיקה ישראלית קצבית ובועטת. בכל יום בחצות מוצעים צ'ייסרים בעשרה שקלים בלבד, בעת שמתנגנת ברקע "הבלדה על יואל משה סלומון" שהיא ההמנון של הבר.

בערבי שלישי מתקיימים בבר ערבי "תרל"חלוץ" – כל אורח שמגיע לבר עם חפץ ישראלי (כובע טמבל, חולצת תנועה כלשהי, מגל) מקבל שליש בירה חינם, בימי רביעי הופעות של אמנים צעירים, הכניסה להופעות חינם.

בנוסף בתרל"ח יש שלל גימיקים ייחודיים כגון: משחק טריוויה נושא פרסים (צ'ייסרים), החשבון מוגש  בקופת תרומה ישנה של קק"ל, קוקטייל "קן לציפור מוגש בקערית עם קש דמוית קן ועוד...

ועכשיו לפסח, זהו כנראה הפאב היחידי הכשר שבו מגישים, תפריט כשר לפסח, כאשר, בגזרת המשקאות הקוקטיילים הינם על בסיס ערק או וודקה וסיידר תפוחים במקום בירה.