ג'ון קרי
ג'ון קריפלאש 90

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי הורה לבחון את מדיניות הענקת הוויזות לצעירים ישראלים.

העוזרת של קרי לענייני חקיקה, ג'וליה פריפילד, שיגרה אתמול (חמישי) מכתב לחברת בית הנבחרים ניטה לואי מניו יורק, בו כתבה כי מזכיר המדינה "הורה לטפל בעניינים אלה במהירות ובאופן מקיף". המכתב פורסם באתר "אל-מוניטור".

"השר קרי מודאג כמוך מהעלייה בדחיות של ויזה (לישראלים צעירים) בחמש השנים האחרונות, והוא הורה למשרד לנקוט שורה של פעולות מידיות על מנת להבטיח, בכפוף לחוקי ההגירה של ארצות הברית, כי אנו עושים כל מאמץ על מנת להגדיל ככל הניתן את מספר הישראלים הצעירים המטיילים בארצות הברית", כתבה פריפילד.

קרי שיגר את המכתב בעקבות פניות רבות מצד לואי, חברי קונגרס וסנאטורים אמריקניים שמחו בפניו על העלייה במספר סירובי מתן הוויזות לצעירים ישראלים. השדולה הפרו־ישראלית איפא"ק פעלה גם היא לגיוס חברי קונגרס להפעלת לחץ על מזכיר המדינה בנושא.

"בחנו מידע על ויזה לישראלים שגילם 21 עד 26 ומצאנו כי שיעורי הדחייה הוכפלו מ-16% ב-2009 ל-32% ב-2013", הסבירה העוזרת. "ידוע לנו שלמרות שיעור זכאות של שני שלישים, העלייה (בדחיות) הובילה לכך שחלק מהאנשים הניחו כי איננו מעוניינים במטיילים ישראלים. ללא ספק, זה לא נכון".

פריפילד הוסיפה כי בבחינה ראשונית, "מצאנו כי חלה עלייה בשהייה מעבר לזמן המותר ובעבודה בלתי חוקית, בייחוד בקרב ישראלים צעירים, וכי המגמה נראתה לאורך כמה שנים".