אלפי אנשים השתתפו שלשום בעצרת חג מרכזית והקבלת פני רבו ברגל, ברחבת בית כנסת החורבה בעיר העתיקה בירושלים.

האירוע התקיים במעמד הרב דוב ליאור, הרב שמחה הכהן קוק, הרב חיים שטיינר ורבנים רבים נוספים, ובמעמד שר השיכון אורי אריאל, ח"כ מוטי יוגב וח"כ אורית סטרוק.

עצרת זו הינה מסורת של שנים רבות עוד מימי חייו של הראשון לציון הרב מרדכי אליהו זצ"ל, ולאחר פטירתו ממשיכה המסורת לעילוי נשמתו.

שר השיכון, אורי אריאל ברך את המשתתפים הרבים והתחייב לחזק את בניין ירושלים בפרט, ואת בניין הארץ כולה. התרגשות עצומה אחזה בקהל עם הגעתו של הרב ליאור לעצרת, כאשר המוני אנשים רצו לקבל את ברכתו של הרב, תוך שירה וריקודים.

הרב ליאור קרא לממשלת ישראל ולראש הממשלה, שהקב"ה יחזקם לעמוד בקומה זקופה נגד כל הלחצים של הגויים. הרב קרא לממשלת ישראל להכריז על החלת ריבונות על כל שטחי ארץ ישראל וכן לממש את ריבונותנו על הר הבית.

הרב שמחה הכהן קוק ציין את העובדה שקהל האלפים שהגיעו לאירוע מורכב מכל גווני עם ישראל. הרב קוק דיבר על חשיבותם של גדולי ישראל, שהם המיגדלור של עם ישראל כולו, ובסוף דבריו ברך את כל הציבור בברכת הכהנים.

עוד השתתפו באירוע ראש מועצת יש"ע אבי רואה, וראש מועצה אזורית שומרון גרשון מסיקה שהזכיר שגם לאחר למעלה מאלפיים הרוגים מאז הסכם אוסלו, עדיין פוליטיקאים רבים אינם מודים בטעותם וממשיכים להוליך את עם ישראל מדחי אל דחי.

ממלא מקום ראש עיריית בת ים אורי בוסקילה שהשתתף אף הוא באירוע ציין שהגיע הזמן שהציבור שלנו יידע להכיר בגדלותם העצומה של רבניו, ושכל פעולותינו החשובות בתחומי העשייה השונים הם מכוחם של הרבנים וכתוצאה מתמיכתם והחיזוק שהם נותנים לנו.

הנעימו את האירוע בשירה ובנגינה כוכב הזמר המזרחי יניב בן משיח והפייטן והחזן שמעון אילוז, וכן הזמר החסידי עקיבא מרגליות ומוסא ברלין.