החמץ שהוחרם
החמץ שהוחרםעמוד הפייסבוק של סיעת "ירושלים מאוחדת"

פקחים דרוזים החרימו במהלך השבת חמץ מ-20 עמדות מכירה באזור העיר העתיקה בירושלים, כך מדווחים חברי סיעת "ירושלים מאוחדת" במועצת עיריית ירושלים.

חבר מועצת העיר, אריה קינג, מציין כי "המרחב הציבורי חייב להישאר כשר לפסח ונקי מחמץ. לא ייתכן שערבים יציבו חמץ בדוכניהם בשערי העיר העתיקה שדרכם עוברים מאות אלפי עולי הרגל שקדושת וכשרות העיר חשובה להם".

לדבריו, "אני שמח שהשנה מתקיים שתוף פעולה יוצא מן הכלל בין העולים לרגל שאכפת להם לבין עיריית ירושלים שאמונה על אכיפת חוק החמץ".

"הבטחנו בבחירות לעיריית ירושלים לדאוג לצביונה היהודי של ירושלים ואני שמח שסיעת 'ירושלים מאוחדת' פורעת את חובותיה לציבור היהודי בכל הזדמנות", מוסיף קינג.

קינג מדגיש, כי "לקראת חג הסוכות הקרוב, בכוונתנו להגביר את צביונה היהודי של ירושלים ואת אווירת הקדושה שאופפת את העלייה לרגל לירושלים. בין השאר יונפק 'כרטיס עולה רגל' שיעניק הנחות והטבות לעולים לרגל לירושלים".

נציין כי פסיקת בית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים, לפני שנים ספורות, גרמה לכך שלא ניתן לאכוף את חוק החמץ כלפי בעלי חנויות, ולפיכך נאכף החוק רק כנגד בעלי דוכנים המציעים את מרכולתם בשטח הציבורי.