ביקור החג
ביקור החגצילום: דוברות בית הנשיא

נשיא המדינה, שמעון פרס, קיים הבוקר את ביקור חג הפסח המסורתי בביתו של הרב הראשי הספרדי הראשון לציון הרב יצחק יוסף. 

נשיא המדינה הדגיש ערב חג הפסח כי עלינו לעשות מאמצים כבירים לשמור על אחדותו של עם ישראל ואמר: "עמנו אינו גדול וידע חורבן וסבל. צריך לשמור על אחדות העם ולא לתת להתפוררות לפגוע בנו. מה ששומר על העם זה לא גודלו אלא גדולתו הערכית, המוסרית והרוחנית. העם היהודי צריך להתבסס על עשרת הדיברות, על ערכי רדיפת השלום והרבצת התורה".

הרב יצחק יוסף קיבל בחום את פני נשיא המדינה ואמר "לכבוד הוא לנו לארח בחג הפסח את נשיא המדינה. שמך ייחרט לדורות בתולדות ימיו של עם ישראל כמי שהקדיש את כל חייו למען העם ולמען המדינה, מסורת ביקורך כאן מוכיחה את היכולת לחבר בין כל חלקי העם, ואת הכבוד שאתה רוחש למסורת ישראל ולרבני ישראל. 

דווקא בתקופה הזו כאשר לפעמים יש אנשים שגורמים לפילוגים בעם ישראל, לנשיא יש את היכולת לאחד את כל חלקי העם. אני רוצה לברך את הנשיא - תאריך ימים על ממלכתך ובכל אשר תפנה – תשכיל ותצליח . מאחל לך שנים בבריאות איתנה. יהי רצון שנזכה כולנו יחד לראות את השלום המיוחל מגיע, שלום בביתנו תחילה ואחר כך גם שלום עם שכננו."

הנשיא הביע תקוותו כי הרב יוסף יפעל לקירוב לבבות בקרב העם ואמר, "זוהי זכות גדולה להמשיך במסורת המרגשת הזו, לבוא כל חג פסח לבקר את אביך, שעשה ימים כלילות לשמור על עם ישראל, על איכותו, על תכנו ועל ערכיו. אני מאחל לך שתמשיך ללכת בדרך אבותיך וגם לסלול מישור משלך על פני מים רבים. אתה בן ראוי למנהיג שהוריש לך את כתר הרוח ואתה נושא אותו ברצינות".

לערוץ 7 נודע כי הרב הראשי האשכנזי הרב דוד לאו נמצא בחופשה מחוץ לביתו ושוהה בצפון. הנשיא מתכוון לשוחח איתו בבהמשך החג.