מפגיני נטורי קרתא באשקלון
מפגיני נטורי קרתא באשקלוןפלאש 90

לפני כשלושה שבועות נפטר רבה הראשי של קהילת יהודי איראן באיראן, הרב יוסף במדני הכהן. בפרסום אוהד במיוחד מפרסמים אנשי 'נטורי קרתא' תחת הכותרת 'אבל כבד לאלפי יהודי איראן' קווי שבח לדמותו בהיותו לדבריהם מתנגד חריף לציונות.

לאחר דברים נמלצים אודות הצורך להרכין ראש בפני מלכויות העולם נכתב על הרב הכהן כי "קשרי ידידותו עם נשיאי ומושלי איראן כרועה נאמן לעדת צאן מרעיתו, קיים רבי יוסף ז"ל בפשטות את דברי הנביא "דרשו את שלום העיר אשר הגליתי אתכם שמה כי בשלומה יהיה לכם שלום", והיה בקשרי ידידות גדולים עם נשיאי ומושלי מדינת איראן יר"ה, הן עם הנשיא לשעבר מר. כאטאמאי (האייטולה חתאמי ש.כ.), והן עם הנשיא מר אכמעדינידזשאד (אחמדיניג'אד ש.כ), ונהג עמם בתכלית הכבוד וההכנעה כדרך ישראל בכל שנות הגלות, ופעם אחת אף אירח את אחד מנשיאי איראן בבית הכנסת היהודי".

על עמדתו של הרב הכהן בסוגיה הציונית כתבו אנשי נטורי קרתא כי "הרה"ג רבי יוסף זצ"ל התנגד לציונות ומדינתם, ואף דאג להבהיר בפני מנהיגי מדינת איראן את ההבדל הגדול שבין יהדות לציונות. בשנת תשס"ג כאשר נערך כינוס מיוחד בפארלאמענט של איראן, במטרה לגנות הציונים ורציחותיהם ולתמוך בעם הפאלעסטיני, השתתף שם הרה"ג רבי יוסף ז"ל, בשם הקהילה היהודית באיראן, בכדי להבהיר בפניהם כי היהודים מתנגדים לציונים ולכל פעולותיהם המופקרות". משום מה לא מצאו אנשי נטורי קרתא מנסחי הפרסום לשקול שמא העדיף הרב הכהן המנוח שלא להתעמת עם שלטון האייתולות מחשש שיבולע לו ולקהילתו.

עוד מוסיפים מנסחי הפרסום ומספרים על מפגש בין אנשי נטורי קרתא והרב: "בשנת תש"ס, כאשר משלחת משלוחי כלל ישראל, נסעה אז למדינת איראן, בכדי לפרסם שם את ההבדל הגדול שבין יהדות לציונות, ג"כ נפגשו אז עם הרה"ג ר' יוסף ז"ל, שהבין היטב את גודל נחיצות פעולותיהם הכבירים, אשר בכך פועלים לשכך את חמת הגויים מעל בני ישראל, ע"י דרך ההכנעה והשתדלנות, כפי שנהגו כלל ישראל בכל הדורות".

בהמשך הדברים הוסיפו מנסחי הדיווח גידופים סביב הציונות והציונים שלדבריהם לא הגיעו לאיראן על מנת להחריב את הקהילה היהודית שם "וב"ה כי נמצאים שם כיום הזה למעלה משלשים אלף יהודים כ"י, היושבים שם בשלום ובשלווה תחת הממשלה האיראנית, ללא שום הפרעה כלל הן לקיום דת תורתנו הקדושה, והן בפרנסתם ועסקיהם וכיו"ב".