דורש מאבק בגזענות. פריג'
דורש מאבק בגזענות. פריג'פלאש 90

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) שיגר היום (שלישי) מכתב לרמטכ"ל, בו הוא תוקף את שליחת "צווי הגיוס ההתנדבותיים" לצעירי העדה הנוצרית.

"בעצם שליחת צווי הגיוס מתערב צה"ל בדיון פוליטי, בניגוד לתפקידו ולייעודו, ובכך אף חובר לגורמי ימין קיצוני המנסים להפריד בין האוכלוסייה הערבית נוצרית לזו הערבית מוסלמית", כתב פריג' לרא"ל בני גנץ.

לדבריו, "אותם גורמים ובהם חברי כנסת מהימין הקיצוני מבקשים ליצור מעמדות שונים בקרב אזרחי ישראל הערבים ולפעול בדרך של הפרד ומשול בין הקהילות הערביות השונות. כל זאת, בכדי לגייס עוד מספר אפסי של חיילים מתוך אוכלוסייה שבעבור רובה המכריע השירות בצבא הינו טאבו מוסרי ומצפוני".

"צה"ל צריך לעסוק בהגנה על אזרחי ישראל ולא בניסיון להפריד ולהבדיל בין אוכלוסיות, ולא במקרה הוחלט בשעתו לפטור את אזרחי ישראל הערבים מהשירות הצבאי", קבע פריג'.

פריג' הוסיף, כי "זאת ועוד- הציבור הערבי כולו מופלה לרעה כמעט בכל תחומי החיים במדינת ישראל, ואם מסתכלים על דוגמת האוכלוסייה הדרוזית, ניתן לראות כי הגיוס לצה"ל לא תורם יתר על המידה לתיקון האפליה הקיימת כנגדם".

"טוב יעשה צה"ל באם ימשוך ידו מהניסיון לגייס את הערבים הנוצרים, יבין בעצמו את רגישות האוכלוסייה הזו ולא יעמת את צעיריה עם מצפונם", חתם פריג' את מכתבו.