נערכים למלחמה הבאה. חמאס
נערכים למלחמה הבאה. חמאספלאש 90

כוחות "הביטחון הלאומי" ברצועת עזה, המוגדרים רשמית כ"כוח משטרתי", תרגלו לפני מספר ימים תקיפה, כיבוש והשמדה של עמדת תצפית של צה"ל.

עשרות לוחמים חמושים בנשק קל התקדמו בתנועה מבצעית לעבר היעד. הם תפסו עמדות ירי ושיגרו פצצות RPG לשם ריכוך. לאחר מכן התקדמו הלוחמים לעבר העמדה ופרצו לתוכו באש חיה משני כיוונים כאשר אחדים מהם שומרים כל העת על האגפים.

הלוחמים הניחו בעמדת התצפית מספר מטעני נפץ ופוצצו אותם בזה אחר זה עד להשמדת היעד. על העמדה נכתב "מזרח עזה" ו"נקודת תצפית" והונפו בה שני דגלי ישראל. בסיום סרטון הווידאו שתיעד את התרגיל נכתב, כי מדובר בסיום קורס של גדוד החירות לאסירים.

יש לציין, כי ממשלת חמאס ברצועת עזה מגדירה את חטיפת חיילים ישראלים כיעד עיקרי לשם שחרור אסירים פלסטינים המוחזקים בכלא הישראלי. עשרות ניסיונות לחטוף חיילים סוכלו בשנים האחרונות, ובכללם גם באמצעות שימוש במנהרות שנחפרו לתוך שטח ישראל.

"השוטרים" הפלסטינים שנטלו חלק בתרגיל נמנים על עובדי המגזר הציבורי ברצועת עזה וכפופים למשרד הפנים של ממשלת חמאס. משכורתיהם משולמות ע"י הממשלה הפלסטינית ברמאללה באמצעות כספים המועברים באופן שוטף לעזה. על פי נתוני הרשות הפלסטינית ברמאללה 48 אחוזים מכלל תקציבה מועבר לרצועת עזה.