האנדרטה שהושחתה
האנדרטה שהושחתהצילום: בטחון קדומים

בעקבות חילול האנדרטה של גלעד זר הי"ד, קורא אביו, משה זר, לצה"ל להעניש את הפלשתינים, כפי שהענישו את תושבי יצהר.

"את הבן שלי רצחו בעשרים כדורים ווידאו הריגה, את האנדרטה הקמנו במקום מיד לאחר הרצח. הבוקר כשגילינו ששרפו את האנדרטה. הרגשתי השפלה ענקית", אומר זר בראיון לערוץ 7.

זר הגיש תלונה במשטרה ודרש לסגור מיד את דרך גלעד לתנועת מקומיים, "אמרתי לשוטרים כך, מכם למדתי שאם אחד מן העדה חוטא, אתם קוצפים על כל הקהל, ואם יש איזה דביל שעושה חור בגלגל של מכונית של צה"ל, אז אתם מענישים את כל הקהל, עד שהם יביאו את הפושע. אז כאן כשמחללים אנדרטה של קדוש שנרצח והוא יהודי, עוברים על זה לסדר היום. שיענישו גם כאן את כל הקהל, שיסגרו את דרך גלעד לתנועת מקומיים. ואם הם רוצים מעבר שיסגירו את הפושע. שינהגו כלפי ערבים כמו שהם מתנהגים כלפי יהודים".

לדבריו הוא עדיין טרם שמע את הגינויים, "שלא יגידו לי שזה נזק קטן, גם לנקב גלגל זה נזק קטן. אבל יש כאן נזק לאומי ואסור לעבור בשתיקה, אז למה כאן כן עוברים בשתיקה".

"איפה כל המגנים שאצו רצו לגנות את אנשי יצהר", שאל זר, "אני לא מאחל לאף אחד וגם לא לשונא שלי שהבן הבכור שלו ירצח, אבל שיעברו על זה בשתיקה. עכשיו אני רוצה לראות מה הם יעשו, אני מצפה שיפסיקו לתת לערבים לנסוע בדרך גלעד, הוא זה שתכנן את הדרך הזאת, זאת הדרך היחידה להפסיק את שריפת האנדרטאות, להעניש אותם".