מעיין
מעייןצילום: פלאש 90

מצבו של בחור הישיבה שטבע במעיין עין מודע שבעמק המעיינות באזור בית שאן מוסיף להיות קשה מאוד והוא מאושפז בבית חולים 'העמק' בעפולה.

בשעה האחרונה הגיעו לבקרו הרב יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק הסמוך לבית החולים. בהוראת רבותיו של בחור הישיבה הוסיפו בני משפחתו לבחור את השם 'חיים' הידוע כסגולה להצלת חיים לאדם המצוי במצב אנוש.

תלמיד הישיבה כבן 20 מירושלים נפגע באורח קשה מאוד כשטבע הבוקר במעיין עין מודע. הצעיר נכנס למים ואיבד הכרה מסיבה שאינה ברורה. משטרת בית שאן פתחה בחקירה.

מאיחוד הצלה נמסר כי חבריו של הצעיר הבחינו בו עוד במים עם סימני מצוקה, חילצו אותו והחלו בפעולות החייאה תוך כדי הדרכה טלפונית עד להגעת החובשים שהמשיכו גם הם בפעולות החייאה ממושכות.

פרמדיק מד"א שי אשכנזי שהגיע למקום סיפר כי "במוקד מד"א התקבלה קריאה על צעיר בן 21 שנכנס למעיין וטבע, החובש במוקד מד"א תדרך את האזרחים במקום כיצד לבצע פעולות החייאה בסיסיות, כשהגענו למקום המשכנו בפעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמה, עיסויים, תרופות ושוקים חשמלים. לאחר שחזר הדופק ומצבו התייצב מעט הוא פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבי"ח העמק כשהוא במצב קשה מורדם ומונשם".