מדלגים על לשכת הגיוס. אילוסטרציה
מדלגים על לשכת הגיוס. אילוסטרציהפלאש 90

על רקע המאבק החרדי בחוק הגיוס, שוב תקפו מספר קיצונים צעירים מילולית, חייל חרדי ברחוב רבי עקיבא בבני ברק.

מאוחר יותר העלה החייל החרדי פוסט בפייסבוק שבה סיפר על התקיפה המכוערת: "לפני כמה דקות עמדתי בתחנה (לבוש מדים) ברחוב רבי עקיבא בבני ברק, מחכה לאוטובוס שייקח אותי הביתה. נגשים אלי שני בחורים שנראים כמו בחורים צדיקים - עם זקן אפילו - ומגישים לי עלון/פשקוויל היוצא נגד החרד"קים. תוך כדי שאני מעיין במה שכתוב הם מתחילים לצעוק בקולי קולות 'חאארד"ק צא מהעיר שלנו - אתה מבייש את היהדות וכו' וכו'".

"שני דברים - דבר ראשון הבושה הגדולה שלי שחייתי בכלל בכזה מקום שמסוגל לגדל בחורים שנגשים ככה לבחור ומשפילים אותו לעיני העוברים ושבים... היו לי דמעות בעיניים! דמעות של השפלה! ומה שהוסיף ללב שלי להיפגע הוא שעוד בחורים הצטרפו אליהם וצעקו לעברי.. זאת הפעם הראשונה שאני נתקל מול עייני בכזאת שנאה לחייל חרדי (דווקא בתקופה כמו עכשיו - תקופת ספירת העומר) וכן היה להם מבט משפיל ומזלזל..!".

"דבר שני כשעיינתי בעלון, מה רשום שם? דברי מוסר נגד חרד"קים? פסוקים וכל הדבר הזה שחרדים (וכן הוצאתי עצמי מן הכלל) יודעים לכתוב בפשקווילים? לא! ממש לא! הכותרת: 'הדפוק של השכונה' והתוכן עצמו משתמש במילים הזכורות לי מכיתה ג'..! שהחרד"ק הוא חולה צומי נחיתי וכו'.. ומה שהכי מוזר שלמטה הייתה חותמת של 'הדיבור כהלכה' נושאת תמונה של החפץ חיים".

לסיום אמר כי "אז לא אני הוא הבושה ליהדות, אתם הבושה לאבא שבשמיים! אתם שמשפילים אנשים בחסות הדת, בחסות רבנים ובחסות הגמרא שאתם לומדים. ואתה או את שקוראים את זה, זכותכם לחנך את הילדים שלכם שלא יתגייסו ויישארו בישיבה אבל בבקשה בבקשה שהאלף בית יהיה שיתנהגו כמו בני אדם ולא כמו בהמות...! שלא ישפילו אנשים על רקע כמו זה. כותב בלב פגוע".

יש לציין כי ההנהגה החרדית גינתה לא אחת את הנוהגים באלימות במסגרת המאבק בחוק הגיוס. אפילו ראש ישיבת גרודנא באשדוד, הרב דוב צבי קרלשטיין, המזוהה עם חסידי הרב אוירבאך התומך ביציאה להפגנות נגד חוק הגיוס החדש, הבהיר בשיחה עם תלמידיו כי כל המשפיל חייל חרדי "אין לו חלק לעולם הבא".

"המבזה או המשפיל חייל חרדי אין לו חלק לעולם הבא", אמר הרב קרלשטיין, "אני בטוח שבחור חרדי שלמד בישיבה והתגייס לצה"ל קיבל לכך את היתר רבותיו, ועל כן יש לנהל עמם שיח מתוך הידברות. אבל לפגוע? להשפיל? היזהרו על נפשותיכם".

עוד אמר כי "אברכים שבאמת כואבים את המצב, יכולים לגשת בדרכי נועם ולבקש מאותם חיילים שלא יקררו את הציבור שלנו בלבוש כזה ושילבשו בגדים אחרים כשהם עוברים בשכונה חרדית״.