אפליקציה לרכבת
אפליקציה לרכבתיחצ

אפליקציית הרכבת הפופולרית שהושקה באמצעות Moblin, ורשמה 750 אלף הורדות תוך שנה בלבד, יוצאת בגרסה חדשה המותאמת לכל מערכות ההפעלה הפופולריות לסמארטפונים בישראל.

הגרסה החדשה כוללת מספר חידושים ובשורות לנוסעים ומותאמת גם לשימוש בסמארטפונים מבוססי מערכת ההפעלה ווינדוס-פון (מעל עשרה אחוזים מבעלי הסמרטפונים). פיתוח האפליקציה למכשירי ווינדוס-פון, הינו תוצר של שיתוף פעולה הדוק עם יורוקום ומיקרוסופט ובא בתגובה למשובים ופניות שהתקבלו מלקוחות הרכבת.

הגרסה החדשה אף מותאמת לתיירים: האפליקציה הפכה לדו-לשונית וניתן יהיה להשתמש בה בשפה האנגלית. כן התווספה אפשרות של שמירה וצפייה בהיסטוריית הנסיעות והצגת חדשות מהארץ והעולם.

אפליקציית רכבת ישראל שהושקה לפני שנה, שברה מספר שיאים והורדה על ידי 750 אלף איש, כאשר מעל 20 מיליון חיפושים התבצעו בתוך האפליקציה עצמה.

ההצלחה של האפליקציה טמונה בנוחות השימוש: לוח הזמנים הקל לתפעול כולל תכנון מסלול נסיעה והחלפת רכבות במקרה הצורך. הניווט בפונקציה זו ובחירת תחנות המוצא והיעד ניתנים לביצוע על ידי גלילה של רשימת התחנות, או על ידי סימון התחנות על גבי מפת קווי הרכבת, בצורה הפשוטה והמהירה ביותר. להקלה על הנוסעים מצורף באפליקציה גם מחשבון תעריפי נסיעה. שעון מעורר חכם מעיר את הנוסעים לפני ההגעה לתחנה באמצעות מנגינה נעימה ורטט. השעון המעורר, המבוסס על רשת המפות של רכבת ישראל, מזהה את מיקום תחנת היעד כקילומטר לפני ההגעה ומתחיל לצלצל.

קישור ליישום 'פסים אישיים' - באפליקציית הפייסבוק של הרכבת, מאפשר לנוסעים למצוא חברים לנסיעה, על פי העדפות אישיות ועל פי המידע הקיים עליהם בחשבון הפייסבוק. בין השאר, ניתן להגדיר את החיפוש למציאת שותפים לנסיעה ברכב משותף אל\מ תחנת הרכבת, או מציאת חברים בנושאי שיחה משותפים.

מספר הנוסעים ברכבת  עלה בשנתיים האחרונות ב-25% למעל ל-45 מיליון נסיעות בשנת 2013 בלבד. החברה מפעילה מעל ל-400 רכבות ביממה המספקות שירות ל-54 תחנות נוסעים ברחבי הארץ.

הרכבת, יצאה בשנים האחרונות במספר פרויקטים לשיפור חווית הנסיעה ובהם: קרון שקט, אינטרנט אלחוטי ללא עלות ברכבות ובתחנות, שילוט אלקטרוני חכם המציג זמני יציאה והגעה בפועל בזמן אמת, כרטיס נסיעה חכם ועוד.