תכנית התואר השני בניהול וארגון מערכות חינוך שבמכללה האקדמית דתית לחינוך חמדת הדרום זכתה השבוע להכרה מטעם המועצה להשכלה גבוהה ובוגריה יוכלו לקבל במהלך יוני השנה את התואר הנכסף.

סגנית נשיא המכללה וראש בית הספר לתואר שני, ד"ר אסתר אפללו ציינה כי "התכנית בניהול וארגון מערכות חינוך נותנת מענה אקדמי למנהלי בתי ספר, סגנים ואנשי חינוך באזור הדרום, המתעדים לעסוק בתפקידים ניהוליים. תכנית זאת מצטרפת לתכנית נוספת של בית הספר לתואר שני שקיבלה הסמכה -חינוך מדעי - תכנית ייחודית המתאימה למורים ומורות למדעים ולמתמטיקה בכלל הגילאים החל מהגיל הגיל הרך, בית ספר היסודי והעל יסודי".

התוכנית בניהול וארגון מערכות חינוך קיימת במכללה זו השנה השלישית ועל פי התרשמות הערכת חברי הוועדה המלווה של המועצה להשכלה גבוהה, היא עומדת בצורה מרשימה בדרישות האקדמיות הגבוהות הנדרשות לתואר שני. בין היתר ציינה הוועדה המלווה בקורת רוח את ההרכב הסגל המלמד בתוכנית ומנחה את הסטודנטים בכתיבת העבודות הסמינריוניות ועבודת הגמר.

התוכנית בניהול וארגון מערכות חינוך נועדה להכשיר בעלי תפקידים ומנהלים מצוינים במערכת החינוך, תוך הבנה וידע כיצד להתמודד בהצלחה עם מציאות מורכבת. הדגש בתוכנית הוא על פיתוח כישורי המנהיגות של הלומדים המכוונים לטפח את הרגישות לצרכים השונים של הלומדים ושל הצוות העובד בארגון החינוכי. הרגישות לצרכים נועדה להסיר חסמים רגשיים כדי לפתוח את הדרך לביטוי עצמי ומימוש עצמי ברמה הגבוהה האפשרית.

בצד הכשרת הלומדים כמנהיגים חינוכיים , נועדה התוכנית לפתח את הסטודנטים כאנשי ניהול, בעלי ראייה מערכתית, היודעים להוביל את הארגון בו הם מועסקים להישגים גבוהים מבחינה אקדמית וחברתית.

כיוון שהתוכנית משרתת בעיקר את מגזר החינוך הממלכתי דתי, משולבים בתוכנית קורסים המבטאים השקפות עולם יהודיות מסורתיות, ניתוחי מנהיגים מהתרבות היהודית והיבטים ניהוליים ייחודיים של מוסדות החינוך הממלכתי דתי. עבודות המחקר של הסטודנטים מתקיימות במוסדות החינוך הממ"ד , מתוך כוונה להעמיד את ממצאי המחקרים לתועלת החינוך הממלכתי דתי.

הלימודים לתואר שני נמשכים שנתיים והם מרוכזים ביום אחד בשבוע כדי לאפשר למורים ועובדי חינוך לשלב עבודה ולימודים.

ראש התוכנית דר' זהר טל מציין את רמת הלומדים שנקלטו בשלושת המחזורים הראשונים שהציגו רמה גבוהה של מחויבות ואחריות ללמידה מעמיקה וידעו לשלב בין חיי עבודה, משפחה ולימודים תובעניים. דר' טל: "בזכות התרומה המשולבת של הנהלת המכללה, הנהלת בית הספר לתואר שני, סגל המרצים והסטודנטים, הצלחנו לקבל את הכרת המועצה להשכלה גבוהה להעניק הסמכה לבוגרי התוכנית. בטוחני כי הבוגרים שלנו, יחד עם בוגרי התוכניות הנוספות לתואר שני במכללה, יביאו ברכה גדולה לאזור וישנו לטובה את פני החינוך".

רקטור המכללה, פרופ' זכריה מדר: "מנהל בית ספר, הוא לא רק מי שיודע לנהל ביעילות את בית ספרו, אלא גם להנהיג אותו – להגדיר לו מטרות על בסיס השקפת עולם חינוכית מעמיקה ולהמציא את האמצעים הדרושים להשגתן. מכללת חמדת הדרום באמצעות תכנית לימודים זו מסייעת ללומדים לגבש השקפת עולם חינוכית וזהות מקצועית ומקנה להם כלים חיוניים לניהול בית ספר. כמו כן, מעודדת את תלמידי התכנית לפתח יכולת לשיקול דעת פדגוגי - אסטרטגי – להגדיר מטרות חינוכיות ולהתאים להן אמצעים".

נשיא המכללה, פרופ' אבי לוי: "שלוש התכניות לתואר שני המתקיימות במכללה ביניהן התכנית שאושרה עתה, מהוות פריצת דרך אקדמית חשובה למכללה ולאזור כולו, כמוסד האקדמי הדתי היחיד במחוז הדרום. זוהי תחילת דרך לפתיחה של תכניות נוספות בתחומים החשובים והנדרשים למערכת החינוך ולחברה הישראלית".