לא למכירה. קבר דוד
לא למכירה. קבר דודפלאש 90

השלטים המבשרים על בואו של האפיפיור פרנציסקוס לירושלים, כבר מתנוססים לראווה על חומת העיר העתיקה בירושלים.

בקרב נאמני קבר דוד שוררת דאגה רבה, זאת לאור הפרסומים על מסירתו הצפויה של מתחם קבר דוד, ובתוכו "חדר הסעודה האחרונה" לידי הוותיקן.

הרב אלדד שמואלי, מהפעילים הבולטים בקבר דוד, אומר לערוץ 7 כי נכון לעכשיו הנסתר רב על הגלוי, "אנחנו עוקבים בדאגה אחר הפרסומים בתקשורת ואנחנו מקווים שממשלת ישראל לא תפקיר את קבר דוד".

לדבריו כבר היום ניכרת התעוררות נוצרית גדולה במתחם, "כל עשר דקות נכנסים תיירים נוצרים לבית הכנסת בקבר, מי יודע מה יהיה כאן בעוד חצי שנה, הם מגיעים לכאן עם צלבים והתחושות הן קשות".

הרב שמואלי מקווה שאף גורם בממשלה לא ייתן יד להסכם המביש לדבריו עם הותיקן, "זה לא רכוש פרטי של אף אחד, לתת להם אחיזה במקום הקדוש הזה, זה חטא. אתה רואה שאפילו פקידי הממשלה שלנו כנראה מתביישים ואף אחד לא מתבטא בנושא".

גם עצם יחוס החדר מעל קבר דוד, ל"חדר הסעודה האחרונה" הוא שקרי לטענת הרב שמואלי, "המבנה העליון כולל החדר המדובר, הוא בן כמה מאות שנים ובוודאי שזה לא חדר הסעודה האחרונה, אירוע שקרה לטענתם לפני אלפיים שנה, הקומה הזאת לא הייתה קיימת אז. מביך ומצער שעם ישראל ממשיך להאמין בשטות הזאת".

הרב שמואלי מעריך שהפרסומים אודות מסירת המתחם לוותיקן יגרמו לחיזוק המקום ולהגעת המונים לקבר, "בחג השבועות שעבר היו כאן יותר ממאה אלף איש, אני מעריך שהשנה יהיו יותר, הפרסומים האלה רק יגרמו שעם ישראל יפקוד בהמוניו וביתר שאת. ב"ה יש כאן כבר שנתיים וחצי, שלוש תפילות ביום, גומרים את התהילים פעמים ויש גם כולל חצות".