אילוסטרציה
אילוסטרציהפלאש 90

כמה פעילים קיצונים, המכנים עצמם פעילי 'משמרת הצניעות', חיללו אתמול (רביעי) בית כנסת בבית שמש, באמתלה שמספר בחורים צפו שם בסרט או גלשו ברשת באמצעות אייפונים.

בעקבות האירוע הקשה אומר לערוץ 7 עסקן חרדי בעיר, כי באו מים עד נפש.

"הגיע הזמן לומר את האמת: אנחנו פולטים את האנשים הקיצונים הללו מתוכינו. אנחנו סובלים מהם. הם לא רצויים כאן. מבחינתנו הם אויב שמנסה להרע לנו. מי שמם לאיש? מי שמם למחנכים? האם שיטת האלימות היא הדרך הנכונה לחנך בחורים צעירים? האם הכל כשר בדרך לחילול בית כנסת?", אומר העסקן מדם ליבו.

בשיחה עמנו הוא מבקש להישאר בעילום שם, אך הוא אומר שדעתו מייצגת את כלל הציבור החרדי בבית שמש למעט קבוצות מיעוט של 'סהרוריים' כלשונו. "נמאס לנו מהקיצונים הללו", הוא אומר, "שהמשטרה תעצור אותם כבר ויפה שעה אחת קודם. הם אלה שהשחיתו את תדמיתה של בית שמש. הם אלה שיצרו את האווירה הרעה והחולנית כלפי כלל הציבור החרדי בבית שמש. שיילכו מכאן".

אמש השחיתו מספר קיצונים את בית הכנסת 'נייטרא' בעיר לאחר שגילו בחורי ישיבה גולשים משם באינטרנט באמצעות אייפונים. קיצוני אחר טען שבחורי ישיבות צופים שם בסרטים.

האדמו"ר מניטרא ששהה מחוץ לעיר באותה שעה הגיב בבכי ואמר כי אינו מאמין כי אנשים הקוראים לעצמם חרדים מסוגלים לעולל דבר כזה.