אתנגד. שטבון
אתנגד. שטבוןצילום: פלאש 90

חבר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי), אומר בעקבות הסכם הפיוס בין חמאס לפתח', כי "אתמול קיבלנו הוכחה סופית שלימין הישראלי אין עוד מנוס מלגבש חלופה מדינית לאומית שפויה".

"כעת ברור לכל, אפילו לאמריקאים, עם מי יש לנו עסק. סוף למסכות ולפלירטוטי השלום, אבו מאזן הוא ראש ארגון טרור. מקווה שעכשיו השמאל ינוח מאובססיית שתי המדינות, הגיעה העת שיניח לנו מהפנטזיה המסוכנת הזאת", והוסיף כי "אני מצפה מראש הממשלה וחברי הקבינט להתחיל לחשוב על אלטרנטיבה שפויה למשא ומתן המדיני".

שטבון טען, כי "עשרים שנה שהימין לא העמיד חלופה ראויה וידע רק להתנגד לחזון השמאל. אך בהעדר יוזמה, אימץ גם הימין את החזון ההזוי והמסוכן של שתי המדינות".

לדבריו, "אתמול קיבלנו הוכחה סופית שלימין הישראלי אין עוד מנוס מלגבש חלופה מדינית לאומית שפויה, כזאת שלא מגיבה יותר למה שהפלסטיני מצהיר אלא מתמקדת במה שישראל תעשה. הגיע הזמן לחזור לערכי היסוד הציוניים של התיישבות בחבלי מולדת, בלי חת ובלי מורא".

"בין הים לירדן, יש מקום למדינה אחת – מדינה יהודית עם מיעוט ערבי. הקמת מדינה פלסטינית, עוד לפני ההכרזה על ממשלת הטרור הפלסטינית, היא סכנה קיומית ממשית לישראל", אמר שטבון. "ישראל צריכה לחשוב על ישראל, והחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון בשטחי C היא בגדר צו השעה. צריך להפנים, שאין לנו שום ברירה – זה או מדינה אחת או איום רקטות תמידי גם על תל אביב וירושלים. ישראל צריכה להחליט".