כנס ראשון מסוגו נערך אמש (ד') בהשתתפות כ-200 שמיניסטיות המיועדות לשרת במרכזי "זהות" - איגוד המרכזים לזהות יהודית בשנת הלימודים הבאה.

הכנס הוא חלק מתכנית שנתית ש''זהות'' מפעיל לטובת הכשרתן של מאות שמיניסטיות המבקשות לשרת במרכזי הארגון ברחבי הארץ.

באירוע לקחו חלק מנכ"ל אגודת עמינדב הרב צבי במברגר והעיתונאית ומנחת הטלוויזיה סיוון רהב מאיר.

הכנס כלל הופעת תיאטרון ''פלייבק'' ושיחה עם סיוון רהב-מאיר שציינה כי "בשונה מהרצאות אחרות, היה לי חשוב להגיע באופן אישי להיפגש אתכן. אני רואה בעבודתן של בנות השירות חשיבות עליונה". עוד הוסיפה רהב-מאיר כי "השלב שאתן נמצאות בו מעניין, אני מקווה שתשכילו לנצל את שנת השירות לנתינה לסביבה ולצמיחה אישית".

מנכ"ל עמינדב, הרב צבי במברגר, אמר "תודה לכן שבחרתן להיות חלק מהמשפחה, עכשיו הגיע הזמן להתרכז בעבודה החשובה לקראתה אתן הולכות ולשמוח על המקום שבחרתן. במשך שנים ההורים והמורים שוקדים על חינוך הבנות לאור התורה מצוותיה וערכיה.

"חלק מתפקידנו", הדגיש במברגר, "הוא להמשיך דרכם ולתת לבנות סביבה נוחה לקיים מצוות חסד ונתינה לטובת הזולת ולמען תלמידי ישראל בכל רחבי הארץ".

מנכ"ל איגוד ''זהות'', איתי גרנק ברך את הבנות עם הצטרפותן למשפחת "זהות" ואמר כי "המעבר לשירות לאומי כרוך בתהליך מורכב. בשנה זו לרוב עוזבת התלמידה את בית הוריה ואת המסגרת החינוכית המסודרת במטרה לתרום לסביבה. לנו כאיגוד חשוב להכין את השמיניסטיות לתהליך בצורה המיטבית, אנחנו מקפידים ללוות אותן לאורך כל הדרך, זה ממש כמו שלב הטירונות", הוסיף גרנק.