בנימין נתניהו
בנימין נתניהורויטרס

שרי הקבינט המדיני ביטחוני דנו היום (חמישי) על עתיד המשא ומתן עם הפלסטינים, על רקע הסכם הפיוס שנחתם אמש בין פתח לחמאס.

בישיבה שנמשכה כשש שעות הוחלט להטיל סנקציות שונות על הרשות הפלסטינית, בהן ניתוק המגעים המדיניים כולל הקפאת המשא ומתן וסנקציות כלכליות שונות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתום הישיבה "במקום לבחור בשלום אבו-מאזן כרת ברית עם ארגון טרור רצחני שקורא להשמדת ישראל. אבו מאזן כרת ברית עם ארגון שאמנתו קוראת למוסלמים להילחם ביהודים ולהרוג אותם. החמאס ירה יותר מ-10,000 טילים ורקטות לשטח ישראל והוא לא חדל לרגע מפעולות טרור נגד ישראל.

הברית בין אבו מאזן לחמאס נחתמה בזמן שישראל עושה מאמצים לקדם את המשא ומתן עם הפלסטינים. היא המשך ישיר לסרבנות הפלסטינית לקידום המשא ומתן – רק בחודש האחרון אבו מאזן סירב לעקרונות המסגרת שהוצעו ע"י ארה"ב, אבו מאזן סירב אפילו לדון בהכרה בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, הוא הפר הסכמים קיימים כשפנה באופן חד צדדי להצטרף לאמנות בינלאומיות, ואז כרת ברית עם החמאס. מי שבוחר בטרור של חמאס לא רוצה שלום", דברי נתניהו.

השר נפתלי בנט מסר בתום הישיבה "הקבינט קיבל החלטה מאוזנת ונכונה לנוכח המצב החדש שנוצר. אני מגבה את ראש הממשלה שדאג לשמור על האינטרסים הנכונים של הכבוד הלאומי הישראלי ובטחון אזרחי ישראל. עם רוצחים לא מדברים".

גורם בכיר בממשל האמריקני הזהיר מוקדם יותר את הפלסטינים ואמר כי ארצות הברית תשקול מחדש את הסיוע הכספי לרשות הפלסטינית באם תוקם ממשלת משותפת עם החמאס. "על כל ממשלה פלסטינית להיות מחויבת לעיקרון אי האלימות", אמר הבכיר.