ציפי לבני
ציפי לבניצילום: פלאש 90

לאחר הקפאת המשא ומתן עם הפלסטינים, הבהירה מובילת המשא ומתן המדיני, שרת המשפטים ציפי לבני, כי אין בכוונתה להתפטר מהממשלה.

"ההחלטה להשעות את השיחות היא החלטה נכונה, השילוב של הרשות עם החמאס הוא רע", אמרה לבני בערוץ 2. "יכול להיות שמדובר במהלך פוליטי של אבו-מאזן, אבל החמאס הוא ארגון טרור שלא מכיר בקיומנו".

לבני נשאלה האם אבו מאזן עדיין מוגדר על ידה "פרטנר לשלום" וענתה כי "אבו-מאזן קיבל החלטות לא טובות לתהליך השלום, הוא קיבל אותן בנקודות זמן רגישות, אם הוא פרטנר נצטרך לראות עוד". עוד הוסיפה כי "אני לא אוהבת להשתמש בביטוי פרטנר, הוא הנציג של הצד השני".

על כניסת מפלגתה לממשלה טענה שרת המשפטים כי "קרה בממשלה בדיוק מה שרציתי. המהלך הותנה בפתיחה במו"מ אחרי חמש שנות הקפאה, נושאי התוכן נדונו באופן שנכון שיכול להוביל להסכם, זה שאבו-מאזן בחר בדרך אחרת מחייב אותי לחשוב על ההסכם".

לבני הדגישה כי חבריה לסיעת "התנועה" מסכימים עימה כי בשלב זה אין לפרוש מהממשלה חרף עצירת המשא ומתן. "הם מסונכרנים, אף אחד מהם לא חושב שצריך לצאת מהממשלה", הדגישה השרה לבני, "הם רואים איך אני מייצגת את העמדות שלנו וגם ההחלטה היום בקבינט היא מדודה ולא סגרנו את הדלת".

אחר הצהריים, בתום דיון שנמשך שעות בקבינט, החליטו השרים לעצור באופן מיידי את המשא ומתן עם הפלסטינית ולהטיל סנקציות כלכליות שונות על הרשות הפלסטינית. 

בתגובה למהלך הישראלי אמר ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני סעיב עריקאת לסוכנות הידיעות AFP כי "ההנהגה הפלסטינית תבחן את כל אפשרויות התגובה להחלטת ממשלת ישראל נגד הרשות הפלסטינית. הפיוס נמצא כעת בעדיפות עליונה עבור העם הפלסטיני".