אבו מאזן
אבו מאזןצילום: פלאש 90

בעקבות המהלכים המדיניים והחלטות הקבינט הביטחוני מברכת תנועת 'נשים בירוק' את הממשלה, ראשה ושריה על ההכרעות האחרונות אותן רואה התנועה כהזדמנות לראשית ההתפכחות המדינית של המדיניות הישראלית.

"הקפאת השיחות המדיניות והטלת סנקציות כלכליות הם הצעד הראשון המתבקש מהחיבור הנפשע של הרשות הפלשתינית עם חמאס", אומרות ראשי התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר.

השתיים קובעות כי "אם מדינת ישראל חוזרת לשפיות גם העולם ילך בעקבותיה. אנו מקווים שהמציאות הלא נורמאלית שבה חיינו עד כה, מציאות של שחרור מחבלים, של שמירה על שלטונו של אבו מאזן, של הזנת רצועת עזה החמאסית זו היורקת רקטות על ישובי הדרום, שמציאות זו תיפסק כעת".

בתנועה קוראים לממשלת ישראל "להפגין נחישות" זאת מתוך שכנוע בכך ש"רק טוב ייצא לנו מקריסת הרשות הפלשתינית", כלשונן של קצובר ומטר. "ישראל עולה על הדרך הנכונה. צריך להמשיך וליזום.  יש להחיל את ריבונות ישראל על יהודה, שומרון ובקעת הירדן".

"הקב"ה מוביל אותנו למהלך ההכרחי הזה. עלינו לאחוז את ההזדמנות הזו בשתי ידיים אמונות ובעיניים מפוכחות ולהפסיק את ההפחדה העצמית בה נקטנו עד כה", מוסיפות קצובר ומטר ולתוהים אם תוכל ישראל לשלוט על השטח ועל המצויים בו הן משיבות: "אכן כן, ודאי. מדובר בארץ שלנו. ככל שנהיה יותר החלטיים, יותר ברורים, המציאות תתקדם ותשתנה לטובתנו".

את דבריהן חותמות ראשי 'נשים בירוק' בקביעה נחרצת: "הזדמנות היסטורית בפתח. זו השעה להחלת ריבונות ישראל על ארץ ישראל. ידוע שימי ניסן ואייר מסוגלים למהלכים היסטוריים בע"ה. קול דודי מבשר טובות".