מוטי יוגב
מוטי יוגבפלאש 90

ח"כ ואל"מ במיל' מוטי יוגב (הבית היהודי), התייחס היום (שישי) במהלך ביקור בטבריה להחלטת הקבינט להקפיא את המשא ומתן המדיני ולהטיל סנקציות כלכליות חלקיות על הרשות הפלסטינית.

"הסוגיה הפלסטינית אינה עניין כספי ולכן תשובת הקבינט לשבירת הכלים של הרשות הפלסטינית, בדבר השעיית כספים, זו תגובה חסרה שאינה מתאימה למציאות", טען יוגב.

ח"כ יוגב הדגיש כי הליכת אבו מאזן לאו"ם ולחמאס היא הזדמנות שאסור לישראל לפספס, והציע כמה צעדי תגובה, כהגדרתו. "אימוץ דו"ח אדמונד לוי על ידי הממשלה, בניית אלפי יחידות דיור בין מעלה אדומים לירושלים וסיפוח קבר רחל לירושלים, או החלת הריבונות הישראלית על גוש התיישבות ביהודה ושומרון".

"אלה הם צעדי תגובה מידתיים וראויים כנגד צעדי הפלסטינים", טען ח"כ יוגב, "אך בשביל שזה יקרה אנו זקוקים קודם להגדיר לעצמנו, של מי הארץ הזו? מה חזוננו? איזו דרך אכן תקרב את חזון וגאולת עם ישראל בארצנו ותביא לנו יותר יציבות, ביטחון ואף שלום בשטח?".

יוגב הדגיש כי בין הים התיכון לירדן "תיכון מדינה יהודית ודמוקרטית אחת, היא מדינת ישראל, בעלת רוב יהודי מוצק וגדול. רק בשליטתנו הריבונית והביטחונית בכל רחבי יהודה ושומרון יחיה פה גם המיעוט הערבי טוב יותר מבכל מדינה ערבית שכנה", אמר יוגב וציין כי "שאלת אזרחותם של ערביי יו"ש תיבחן בעתיד".