Illustration: Taser
Illustration: TaserReuters

שופט בית המשפט השלום בתל אביב, צבי גורפינקל, גזר היום (א') 28 חודשי מאסר בפועל ושנת מאסר על תנאי על סעיל אנעים, שוטר סיור שהורשע בשלושה סעיפים של התעללות בחסר ישע ותקיפת חבלה של ממש.

השוטר הואשם כי תקף במספר מקרים שונים עצורים באקדח טייזרבאחד המקרים  הפעיל אנעים על עצור אזוק את מכשיר הטייזר, באמצעות הקרסים הנעוצים בגופו 24 פעמים, ללא כל הצדקה. 

במקרה אחר אנעים הכה גנב שתפס בראשו באמצעות אקדח החשמל. כשהגיעו לתחנת המשטרה, הכניס אנעים את החשוד לשירותים והיכה אותו בחגורה ולאחר מכן במקל מגב.

בית המשפט הרשיע את אנעים במקרה נוסף שהתרחש בספטמבר 2010, אז עיכב השוטר הסורר נהגת שנהגה בכלי רכבו של בן זוגה.

במהלך בדיקת המכונית החלו חילופי דברים בין השניים. כשבן זוגה של הנהגת הגיע למקום, וביקש להראות לאנעים את רישיון הרכב, סירב השוטר לקבל את הרישיונות, עצר את הבחור ובהמשך גם הכה אותו נמרצות.

בגזר הדין מתייחס השופט גורפינקל לחומרת מעשיו של אנעים ולשימוש במכשיר הטייזר, "אירוע זה של שימוש בלתי חוקי בטייזר אינו יכול לעבור לסדר היום, אין לו כל הצדקה, אין לו כל הסבר זולת הסבר של פריקת זעמו של הנאשם על המתלונן בדרך בלתי חוקית לחלוטין. הנאשם ניצל את היותו שוטר, השתמש במדיו ככיסוי לביצוע פעולה אסורה, והפעיל מכשיר טייזר בצורה בלתי סבירה ובלתי הגיונית בעליל".