אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: פלאש 90

מפלגת הבית היהודי תקיים היום (שני) ישיבה דחופה סביב האירועים הלאומניים בגליל בתקופה האחרונה. כך מסר מנכ"ל המפלגה, יאיר אורבך, ליו"ר הסניף המרחבי של המפלגה בגליל, דתיה יצחקי.

על הישיבה הודיע אורבך בתגובה למכתבה של יצחקי אודות התגברות האלימות הלאומנית הערבית באזור הגליל בתקופה האחרונה. בשיחה עם ערוץ 7 מספרת יצחקי על המציאות הגלילית שאינה מצליחה להגיע לכותרות התקשורת הישראלית אך מצליחה לקבע עובדות מטרידות מאוד בשטח.

בדבריה מזכירה יצחקי את התגברות הטרור הערבי בגליל בשנים האחרונות, החל מהטרור החקלאי הכולל השתלטות על אדמות, תקיפת רועים, גניבת ציוד חקלאי, בנייה בלתי חוקית ועוד. "ועכשיו אלו ההפגנות והתהלוכות", היא אומרת ומתייחסת לבקשת ערבים מנצרת לקיים "תהלוכת נכבה" ביעד לביא במהלך יום העצמאות, אירוע עליו דיווחנו בשבוע שעבר ביומן ערוץ 7.

עוד מזכירה יצחקי את אירוע יום האדמה בכרמיאל כאשר מאות ערבים בניצוחם של חברי כנסת ערבים הגיעו לעיר וקיימו מפגן שנענה במפגן נגדי שאותו ארגן חבר מועצת העיר, איש 'הבית היהודי' רותם ינאי.

גם במכתבה לחברי 'הבית היהודי' וגם בשיחה עמה מספרת יצחקי על בקבוקי תבערה ואבנים המיודים לעבר כלי רכב יהודיים בכבישי הגליל. זאת לבד מחסימות כבישים ואירועי טרור נוספים מולם מגלה המשטרה אזלת יד מדאיגה. לדבריה יהודים חוששים לצאת מבתיהם בשעות החשכה באזורים הללו.

יצחקי קוראת לחברי המפלגה לפעול בכל דרך להגברת ייהוד הגליל ולתת "מענה פוליטי", כהגדרתה, לחנין זועבי וחבריה. לטעמה משרד השיכון יכול לעודד התיישבות יהודית בגליל ומשרד הכלכלה יכול לסייע לפיתוח תעסוקה שתבלום את הגירת הצעירים מהגליל אל המרכז. זאת לבד ממהלכים שניתן לבצע במשרד החינוך שגם בו ל'בית היהודי' אחיזה משמעותית. "חייבים לתת דגש לגליל לפני שנאבד אותו", מתריעה יצחקי וקובעת כי אם לא יינתן דגש שכזה נשוב לימי טרום המדינה, כהגדרתה.

מכתבה של יצחקי זכה לפי שעה למענה משניים, חברת הכנסת מוטי יוגב וכאמור מנכ"ל המפלגה יאיר אורבך. יוגב ביקש לחזק את ידי הסניף הגלילי של המפלגה ואורבך דיווח על הישיבה הדחופה שתקיים המפלגה היום.

כחלק מהחיזוק המתבקש לאזור בעיקר ביום העצמאות הקרוב, היום בו מתכננים ערבים מנצרת לקיים את תהלוכת הנכבה מודיעה יצחקי כי האירוע המסורתי ביער מגידו יעבור ליער לביא ואליו בכוונתה ובכוונת אנשי הסניף לקרוא לתומכים רבים מכל רחבי הארץ.

כשנשאלה אם הציבור הישראלי נענה לקריאות מעין אלה או שמא הוא מעדיף לשבת ביום העצמאות על מנגלו וחידון התנ"ך שלו, אומרת יצחקי כי אכן ישנם שמעדיפים להישאר במקומם ויש לזכור כי לא רק יער לביא חשוב אלא כלל היערות ברחבי הארץ. עם זאת היא מדגישה כי חשיבות מיוחדת קיימת למודעות אודות המתרחש בגליל ולנוכח התעלמות התקשורת מהמתרחש בגליל היא קוראת להפיץ את המידע על המציאות באזור זה, מציאות העשויה להוביל ליצירת רצף טריטוריאלי ערבי עד לאזור ג'נין.