בני גנץ
בני גנץדובר צה''ל

הרמטכ“ל, רא“ל בני גנץ, השתתף הערב (שני) בטקס לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, שהתקיים בקיבוץ לוחמי הגטאות.

”כאדם שגדל עם זיכרון השואה בבית, שהתחנך לאורם של סיפורי הגבורה והזיכרונות הכואבים, כמפקד ולוחם זה שנים רבות - אני מרגיש חיבור מיוחד למקום הזה, לעצרת הזו, ולמה שהם מסמלים: קשת ערכים נכונה, גבורה אדירה ואמונה בלתי מתפשרת בקדושת החיים“, אמר גנץ בטקס.

הרמטכ"ל התייחס לפטירתה של לוחמת המחתרת חווקה פולמן-רבן, שפעלה כקשרית מטעם תנועת "דרור", שרדה את מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו והייתה ממקימי קיבוץ לוחמי הגטאות.

”אני מוצא שהיא דוגמה מובהקת לערכים שאנו מעלים על נס היום“, אמר הרמטכ“ל, ”אותם ערכים, אותו חלום, מוסיפים להנחות את מפקדי צה"ל ואת חייליו כיום“.

”צבא ההגנה לישראל היה, ויוסיף להיות, צבא השואב את כוחו ואת ערכיו מהחברה שעליה הוא מגן ושאותה הוא בונה, ובבסיס תפיסתו נמצאים כבוד האדם וערך חיי האדם כערכי יסוד“, אמר רא“ל גנץ, ”הוא צבא שמפקדיו וחייליו מכירים בשונה ומכבדים את האחר ואת זכויותיו. הם פועלים בשם זכרם ומורשתם של הנרצחים בשואה ולאור גבורתם של המורדים, לאור חלומם של השורדים- ולאור עולם הערכים שהם מציבים לנו“.

הרמטכ“ל הוסיף כי ”גם בפתח שנתנו השישים ושבע כמדינה עצמאית אנו עומדים בפני איומים רבים, מקרוב ומרחוק. כמפקדו של צבא הגנה לישראל, כבן הדור השני לשואה וכבן הדור השני לתקומה, אני מתחייב - צה"ל יוסיף להיות מגנו של העם היהודי, בארץ ובתפוצות.

"נוסיף להילחם במבקשי רעתנו, בקומה זקופה. נמשיך לפעול כי זוהי מחויבותנו - להמשיך ולקיים את עמידת דורנו בהווה, לאור זיכרונות העבר ולמען הבטחת עתיד דור ילדינו“, הדגיש גנץ בנאומו.