"מקדמים תקנות לעלייה להר הבית"

סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן (הבית היהודי) מעדכן כי משרדו עמל על התקנת תקנות חדשות שיאפשרו תפילת יהודים בהר הבית.

במסר ששיגר הרב בן דהן לבאי כנס הליב"ה אמש (שלישי) בירושלים אמר כי עמדתו ברורה. "כל מי שרבו מתיר לו לעלות להר הבית צריך ויכול לעלות להר וגם להתפלל שם".

"התקנו תקנות שמסדירות את התפילה בהר", סיפר סגן השר, "אני מצפה מראש הממשלה ומממשלת ישראל לאמץ את התקנות הללו ולתת להם תוקף שיאפשר לכל יהודי המעוניין בכך לעלות להר הבית ולהתפלל שם".

הרב בן דהן מתח ביקורת על אפליית היהודים כיום בהר הבית. "המציאות בה יש אפלייה בין יהודים לבין אנשים אחרים שיהודים הם היחידים שאינם יכולים להתפלל על הר הבית היא מציאות לא הגיונית ולא סבירה ואסור לנו לקבל אותה. מקווה שבזמן הקרוב נצליח לשנות את המציאות הזאת", הדגיש.

ארגון הליב"ה (לחופש יהודי בהר הבית) ערך אמש כנס חירום במרכז מורשת בגין בירושלים, תחת הכותרת "מחזירים את הר הבית".

הכנס התקיים ביוזמתו של מנהל הארגון, יהודה גליק, בעקבות התפרעויות המוסלמים במתחם הר הבית החוזרות על עצמן כמעט בכל יום ומונעות כניסת יהודים אל ההר.

"באנו לומר בקול ברור וצלול - 'עד כאן'. המצב של פגיעה יומיומית ביהודים בהר הבית אינו יכול להמשיך ולו לרגע אחד נוסף", אמר גליק בפתח הכנס. "אני קורא למדינת ישראל וראשיה להתעשת ולפעול כמדינה ריבונית דמוקרטית להגן על הזכות הבסיסית של כל יהודי לעלות ולהתפלל בהר הבית".

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ משה פייגלין אמר בכנס, "אני לא מבקש שוויון בהר הבית, אין שוויון -זה שלנו ורק שלנו. המציאות בהר הבית הולכת ונעשית  קשה. אהרונוביץ', לכל השדים והרוחות כבשו לך את הר הבית ואינך מעז לשלוח פלוגת מג"ב, פרומיל ממה שעשית ביצהר וזאת בגלל שאינך מאמין שזה שלך".

פייגלין הוסיף, "מי שלא דורך ברגלים על ההר מפקיר את הר הבית למוסלמים. אם אין לנו בית אין לנו היסטוריה ואם אין לנו היסטוריה אנחנו לא עם רק דת. אם אנחנו רק דת לא מגיעה לנו מדינה יהודית".