בנט מועלם-רפאלי ודוידי במכון החדשנות של צומת
בנט מועלם-רפאלי ודוידי במכון החדשנות של צומתשלומי שלמוני
שר הכלכלה ויו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט הגיע השבוע לסיור בגוש עציון יחד עם ח"כ שולי מועלם-רפאלי.

במהלך הסיור ביקר ב'חווית צומת', מרכז המבקרים החדש של מכון צומת בגוש עציון.

במהלך הביקור התרשם בנט מהחידושים הטכנולוגיים הלכתיים שפיתח ומפתח המכון. אנשי המכון ובראשם הרב ישראל רוזן הכינו לבנט הפתעה, בעמדה המדגימה פתיחת דלת חשמלית באמצעות גלאי ביומטרי שבתי, חיכה לשר צילום פנים שלו שהוכן מראש ושזוהה ע"י העין האלקטרונית ופתח את הדלת. פיתוח זה מהווה חלופה הלכתית לפתיחת דלתות במוסדות ביטחוניים ובחלק מהמלונות בשבת ולמעשה מהווה חלופה להליך החשמלי שמאפשר כיום את פתיחת הדלתות ולמעשה מהווה חילול שבת.

בנט הגדיר את מכון צומת כסטארט אפ של היי טק הלכתי.

יצוין כי מוקדם יותר השבוע ביקר במקום גם סגן שר הדתות הרב אלי בן דהאן שעבר בין התחנות השונות שבמרכז המושך אליו מבקרים רבים מרחבי הארץ והתנסה בפתרונות הלכתיים טכנולוגיים מבית צומת. "

החיבור בין  ההלכה לחיים המודרניים שנעשה במכון צומת הוא משמעותי  ועכשיו ניתן גם לגעת בחיבורים הללו ולהתנסות בפעולת מדינה מודרנית על פי ההלכה", דברי הרב בן דהן במהלך הסיור.

בדבריו העלה סגן השר על נס את חשיבות הנגשתם של בית הכנסת למוגבלים גם בשבת. הרב ישראל רוזן, ראש המכון, תיאר בפני הרב בן דהן את התכניות העומדות על הפרק במכון בחידושי טכנולוגיים מותאמים להלכה בעיקר בסיוע למוגבלים בבתי הכנסת, בין השאר בסיוע בעליה לתורה למי שיושבים בכיסאות גלגלים כדי שיוכלו לראות את הספר בעת עלייתם לתורה, בסיוע ללקויי שמיעה בבית הכנסת ועוד.

בתום הביקור סוכם על שיתוף פעולה בתחום ההנגשה בין משרד הדתות למכון צומת.