חילול האנדרטה
חילול האנדרטהאלישע פלג

אלמונים חיללו את אנדרטת הזיכרון לזכר 18 חללי בית הספר אמי"ת בבאר שבע.

לוחות הזיכרון הנושאות את שמות הנופלים נותצו וגן הזיכרון הושחת. כוחות משטרה שהגיעו למקום פתחו בחקירה.

מאיר אסולין, שבנו דורון נפל ברצועת עזה לפני שש שנים, קיבל שיחת טלפון בבוקר מהמנהל שהודיע לו כי הגן הושחת והלוחית שנשאה את שמו של בנו נופצה, "זה מזעזע שעשו דבר כזה. לא ייתכן שביום כזה שבו אנחנו מתייחדים עם חללי מערכות ישראל יש את הוונדליזם הזה".

אסולין הוסיף כי גם בשנה שעברה אלמונים הרסו את המקום, "לא תפסו את מי שעשה את זה אז. אמרו 'אירוע לאומני' ועזבו את זה. פעם שעברה שברו כמה שלטים, בהם גם של הבן שלי, אבל הפעם ממש שברו הכול וזה מרתיח אותי. כשקורה דבר כזה במסגד, גם נשיא המדינה וראש הממשלה וחברי הכנסת מגנים, אבל כשקורה משהו כזה כבר פעם שנייה- לא עושים דבר".

אסולין סיפר כי רק לפני כמה ימים ביקר בגן ההנצחה וראה כיצד תלמידי התיכון יושבים בצל העצים ללמידה ומנוחה, וכעת המקום הושחת.

מנהל בית הספר, אלישע פלג, אמר "כולנו חשים זעזוע עמוק מן השפלות של מי שעשה את המעשה הזה. מדובר בהרס שיטתי, פגיעה בשמם ובזכרם של 16 חללי בית הספר. מחר בבוקר נערוך בבית הספר את טקס יום הזיכרון עם המשפחות השכולות וקשה להבין מאיפה נמצא כל כך הרבה רוע לעשות דבר כזה. אנחנו יכולים רק לחבק את המשפחות ולומר בקול גדול שנזכור את יקיריהם ולא ניתן לשפלים שפגעו בגן ההנצחה לפגוע בזיכרון הבוגרים שלנו".

המשטרה אספה ממצאים מהמקום ומנהלת חקירה גלויה וסמויה . מפקד תחנת באר שבע ניצב-משנה משה איבגי אמר כי מדובר באירוע חמור וכי המשטרה משקיעה את כלל המשאבים שעומדים לרשותה לחקירה.

אנדרטה שחוללה
אנדרטה שחוללהאלישע פלג