פסגות
פסגותצילום: פלאש 90

דרמה בישוב פסגות בבנימין. אזעקה עולה ויורדת נשמעה הערב (רביעי) ברחבי הישוב.

תושבים מבוהלים שטילפנו למוקד הביטחון התבקשו לכבות את האורות, לנעול את הדלתות ולהישאר בבתים.

כוחות הביטחון הוזעקו לישוב לאחר שהתקבל דיווח על ירי שבוצע לעבר אחד הבתים בישוב ככל הנראה מהעיר רמאללה הסמוכה. הכוחות סרקו את הישוב כדי לוודא שמחבלים לא חדרו לאזור. לא ידוע על נפגעים.

ראשי היישוב פסגות קראו הערב לשר הביטחון משה (בוגי) יעלון לפעול למיגור הטרור שפוגע באופן יומיומי בחיי האזרחים. "האירוע היום בפסגות הינו הרביעי בשבוע האחרון", אמר דובר היישוב, "לפני כשבוע נזרקו סלעים לעבר היישוב, בערב שבת נזרק צמיג בוער על גדר ההתרעה והסב לה נזק קשה. במהלך הכיבוי נזרקו אבנים מרמאללה לעבר כוחות הכיבוי. 

"הירי היום הינו המשך ישיר לטרור שמרים את ראשו. כל עוד מערכת הביטחון לא תתייחס לזריקות האבנים כאל טרור, ימשיכו לנסות לפגוע בנו גם בירי", מזהירים ביישוב.

בשבועות האחרונים החליטה מערכת הביטחון להוציא את חיילי צה"ל מהעמדה החוצצת בין פסגות לרמאללה. "אנו קוראים לצבא להשאיר את החיילים המהווים מרכיב חיוני במערך הביטחון של היישוב", אמרו בפסגות.

בחודש אוקטובר אשתקד נפצעה ילדה בת תשע מהישוב לאחר שנורתה ע"י מחבל בפלג גופה העליון. המחבל היורה חדר לתחומי הישוב וביצע את הפיגוע שהסתיים בנס. 

הילדה היתה במרפסת ביתה כאשר נפגעה. לאנשי מגן דוד אדום אמרה כי ראתה מישהו יורה בה ונמלט. מאורח יותר התברר כי נדקרה בצווארה וחייה ניצלו.