טלטלה אזורית. הטקס במעלה אפרים
טלטלה אזורית. הטקס במעלה אפריםדובר צה''ל

תת-אלוף נדב פדן מונה היום (ה') למפקד עוצבת "הפלדה" בטקס שנערך במפקדת העוצבה במעלה אפרים, במעמד מפקד פיקוד המרכז, אלוף ניצן אלון.

תת-אלוף נדב פדן מחליף בתפקידו את תת-אלוף מוטי ברוך שכיהן בתפקיד במשך כשנתיים.

"מוטי, במהלך השנתיים בהן פיקדת על האוגדה הובלת להישגים רבים", אמר ניצן אלון, "הטמעת בפקודיך את חשיבות התמרון, הגמישות, ההקפדה על מקצועיות ובטיחות, ובכך, את היכולת להתמודד עם האתגרים בכל אחד מגבולותינו.

"נדב, היכרותנו החלה כמעט מיום גיוסך ליחידה", סיפר אלוף הפיקוד, "אתה מקבל לידיך אוגדה ערוכה ומוכנה למשימותיה. אני סמוך ובטוח כי בכישוריך ובתבונתך תדע להוביל את האוגדה להישגים נוספים, בייחוד בתקופה המאתגרת העוברת על צה"ל והטלטלה האזורית הצפויה ללוות אותנו גם בהמשך".

מפקד עוצבת "הפלדה" הנכנס, תת-אלוף פדן אמר בטקס כי "האוגדה היא סמן ימני לשורות צה"ל, מעצבת את הנורמות המבצעיות והערכיות בכל קשת העשייה. באוגדה מיטב המפקדים והיא מצוידת באמל"ח מתקדם. מבחננו הוא מבחן המעשה.

"אני תקווה שנשכיל להמשיך ולהצעיד את האוגדה בנתיבים שהובלו על ידי קודמינו ולפרוץ חדשים למול אתגרי העתיד. זו זכות ואחריות גדולה ואני מאחל לנו שנדע במקצועיות וענוה לעמוד באתגר", דברי פדן.

המפקד היוצא, תת-אלוף ברוך אמר כי "במעמד מרגש זה אני מעביר את הפיקוד על האוגדה. מעבר להתרגשות שאוחזת בי, אני מלא תחושת סיפוק והצלחה.

"קבענו יחד בתחילת הדרך כי האוגדה תהיה אוגדה מובילה בצבא ההגנה לישראל, מוכנה למלחמה בכל עת, גמישה להפעלה בכל זירה, חותרת לניצחון ולהכרעה. זאת בשל מרכזיותה של האוגדה בצה"ל כאוגדת הכרעה רב-זירתית. ומעבר לכך, בשל היותה אוגדה סדירה, המצוידת באמצעי הלחימה הטובים ביותר, ומצטיינת באנשים, מפקדים וחיילים, בסדיר ובמילואים אשר משרתים בה", כך ברוך.