לא ישן בלילה. ידלין
לא ישן בלילה. ידליןצילום: פלאש 90

ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, אלוף (במיל') עמוס ידלין, התייחס בתכנית "פגוש את העיתונות" לפרסומים בארה"ב לפיהם ישראל ריגלה אחר בכירים אמריקניים, ודוחה אותם מכל וכל.

"אני חושב שאין שום ביסוס לטענות הללו, ישראל לא מרגלת בארה"ב. אני אומר זאת כראש אמ"ן לשעבר, וכל קודמיי מאז פולארד יגידו זאת, וכך גם ראשי המוסד", הבהיר ידלין. "מאיר דגן, ראש המוסד לשעבר, אמר לי את הדברים בצורה ברורה - אין ריגול ישראלי בארה"ב".

לדברי ראש אמ"ן לשעבר, "אלה האשמות שווא הזויות. ניוזוויק מסתמך על עדויות עלומות עם סיפורים היסטוריים ממלחמת העצמאות. הסיפור האחרון על התחבאות בצינור האוורור זה סיפור שנשמע כמו מלפני 50 שנה, מערכות המודיעין של היום לא דומות לזה".

"כל ראש ממשלה אומר בפגישה הראשונה שלו עם ראש המודיעין שיש חוק אחד - ישראל לא מרגלת בארה"ב", הוסיף ידלין, וקרא לעמיתיו האמריקניים לצאת נגד הטענות ולהגיד באופן פומבי כי אין להן כל בסיס. "צריך לספר לעולם את התועלת שהאמריקניים רואים משיתוף הפעולה עם רשויות המודיעין בישראל, הם מקבלים מאיתנו מידע יוצא מהכלל".

דבריו של ידלין מגיעים שעות לאחר שהמגזין "ניוזוויק" פרסם כתבה נוספת המפקפקת בשיתוף הפעולה המודיעיני בין המדינות, שבה אף נטען כי סוכן ישראלי ניסה להאזין לסגן הנשיא האמריקני לשעבר אל גור במהלך ביקורו בישראל, תוך שהוא ממתין לו בתעלת האוורור בחדר המלון.