WANTED
WANTEDצילום מסך

ברשת החברתית פייסבוק הופצה תמונת WANTED ובה תמונותיהם של הכומר גבריאל נדאף ושל סרן (במיל) שאדי ח'לול מראשי פורום גיוס העדה הנוצרית הפועלים לשילוב אנשי העדה הנוצרית בחברה הישראלית.

על ראשו של הכומר נכתב סכום של שלוש מאות אלף שקלים ואילו על ראשו של ח'לול מאה אלף שקלים.

בראיון ליומן ערוץ 7 מספר ח'לול כי התחושות לנוכח המודעה אינן קלות. "זה מפחיד. כל דבר כזה מפחיד", הוא מודה ומדגיש כי אין כוונה להתעלם מהמודעה.

לדברי ח'לול הדברים משתלבים היטב עם האווירה שבה הוא חי, אווירה של חברה שאינה סובלנית שאינה מאפשרת הבעת עמדה שונה, חברה המדכאת זכויות של חופש דיבור ובמקביל דורשת מהמדינה זכויות של אזרח. עם זאת, הוא מבהיר, בכוונתו להמשיך בפעילות הפורום. זה לא ירתיע אותנו כי אנחנו צודקים בדרך שלנו".

כשנשאל אם יש לו הערכה לגבי זהות מפיצי המודעות הוא אומר שלהערכתו מדובר בגורמים ערבים פאן-פלשתיניים הרוצים לראות את הנוצרים כבני ערובה שיאמרו את מה שהם מאמינים בו ויתקפו את המדינה ואת רשויותיה, בניגוד לעמדתו לפיה יש לחיות יחד בשיתוף והבנה במקביל למאמצים לפתרון הבעיות שאין להכחיש את קיומן.

עוד נשאל ח'לול אם עמדתו מייצגת את המיעוט הנוצרי. לדבריו אין בידיו אלא נתוני הגיוס המלמדים על מחזור של 1800 צעירים מדי שנה וכשליש מהם מתגייסים – 105 לצה,ל והשאר לשירות לאומי. לדבריו צעירים אלה זוכים להתקפות קשות בכפרים. צעירים וצעירות שהתגייסו לצה"ל זוכים ליריקות, התקפות עד כדי רימון יד שהושלך באחרונה לביתה של חיילת.

בדבריו תוהה ח'לול לאן נעלמים ברגעים שכאלה ארגוני זכויות האדם וארגוני השמאל שאינם מציבים עמדה ברורה ונחרצת נגד התופעות הללו. לדבריו המשטרה ואף השב"כ מעורבים בחקירת המקרים הללו.

בהמשך הדברים התייחס להודעת דובר הכנסייה היוונית אורתודוקסית על הדחתו של הכומר נדאף. לדבריו מדובר בשמועות שווא שכן הכומר ממשיך בפעילותו ואף לא זומן לשיחת הדחה ולא קיבל לידיו מכתב הדחה. להערכתו מדובר בכניעה של הפטריארך ללחצים ערביים ולא מעבר לכך. הראיה לכך היא שטרם כונס הסינוד (מועצת בכירי הכנסייה) כדי לדון בהדחה כמתחייב. מכך למד ח'לול כי מדובר בהוראה שניתנה לדובר הכנסייה להודיע באופן שלומיאלי על הדחת נדאף על מנת להוכיח לפעילים ערבים כי הפטריארכיה אינה מתעמתת עם המאיימים עליה בפגיעה במאמיניה.