חיילים
חייליםצילום: פלאש 90

מאות חיילים בודדים מרחבי העולם המשרתים בכל יחידות צה"ל צפויים להגיע ביום חמישי הקרוב לבית החייל בתל אביב ל"יום סידורים ארצי" מרוכז.

מדובר באירוע ראשון מסוגו, יוזמה חדשה של תכנית החיילים הבודדים של ארגון "נפש בנפש" וידידי צה"ל בארה"ב (FIDF) בשיתוף מחלקת הפרט באגף כוח האדם בצה"ל.

חיילים וחיילות בודדים זכאים ליום סידורים אחת לחודשיים שבמהלכו ניתנת להם אפשרות להסדיר את ענייניהם האזרחיים השוטפים הדורשים נוכחות אישית. לאחרונה, מתוך שיחות עם חיילים בודדים וסגלי ת"ש בצה"ל, התברר כי יום הסידורים אינו מנוצל בצורה אופטימלית, וכי חיילים בודדים רבים אינם מספיקים לבצע את כל הסידורים הנדרשים במתכונתו הנוכחית.

רמ"ח פרט באכ"א, אל"ם איל קרוליצקי, אמר כי "מדובר באירוע אשר מטרתו היא לסייע לחיילים בביצוע כלל הסידורים אותם נדרשים להשלים. צעד זה בא במטרה להקל על החיילים הבודדים, ונעשה מתוך הוקרה, והכרה באתגרים איתם חייל בודד נאלץ להתמודד מדי יום".

לדברי קרוליצקי, צה"ל משקיע רבות למען רווחתם של החיילים הבודדים, וזאת ע"י מעטפת פרט מלאה המותאמת לכל חייל בהיקף כולל של מאות מיליוני שקלים בשנה.

כחלק מההכנות לקראת יום הסידורים הארצי, צה"ל הוציא הנחייה לשחרר את החיילים הבודדים ביום חמישי. במקביל הוזמנו לאירוע כל הגופים האזרחיים עמם נמצאים החיילים הבודדים בקשר כשהם בחופשה, כדי לאפשר להם לבצע את כל הסידורים הנדרשים בתוך כמה שעות, והכל תחת קורת גג אחת.

כ-2,800 חיילים בודדים עולים משרתים כיום בצה"ל בחלוקה הבאה: 890 מארה"ב, 404 מרוסיה, 264 מאוקראינה, 165 מצרפת, 79 מקנדה, 78 מבריטניה, 59 מבלרוסיה, 40 ממולדובה, 37 מאוסטרליה, 37 מדרום אפריקה, 34 מקזחסטן, 29 מאוזבקיסטן, 28 מארגנטינה, 26 מברזיל, 25 ממקסיקו, 21 מקולומביה, 20 מגרמניה, 20 מאיטליה, 20 מאזרבייג'אן, 14 מהולנד, 14 מוונצואלה, 12 מגאורגיה, 12 מבלגיה, 11 מאורוגוואי, 9 מספרד, 9 מפרו, 8 מגוואטמלה, 6 מהונגריה, 5 משוודיה.

ועוד עשרות ממדינות נוספות כגון ארמניה, בוליביה, בולגריה, צ'ילה, קוסטה ריקה, צ'כיה, דנמרק, אסטוניה, אתיופיה, פינלנד, הונג קונג, הודו, איראן, יפן, קניה, קיריגיסטאן, לטביה, ליטא, מרוקו, ניו זילנד, נורווגיה, פקיסטן, פארגווי, פולין, רומניה, שוויץ, תאילנד, תוניסיה, טורקיה, טורקמינסטן.

ארז חלפון, סגן יו"ר ארגון "נפש בנפש", מסר כי "יש לנו הזכות לטפל במאות חיילים בודדים מופלאים שמשרתים בצה"ל, אשר נאלצים להתמודד עם אתגרים פיזיים ומנטליים לא פשוטים במהלך שירותם הצבאי. כל אחת ואחד מהם הוא מקור לגאווה והשראה עבורנו, ומחובתנו לעשות את כל שביכולתנו כדי להקל עליהם".

ארגון "נפש בנפש" הוא ארגון עצמאי ללא מטרות רווח אשר הוקם בשנת 2002 ע"י טוני גלברט, פילנתרופ ואיש עסקים יהודי מארה"ב, והרב יהושע פס במטרה להפיח חיים בעלייה לישראל ממדינות המערב. הארגון, אשר פועל בשיתוף עם ממשלת ישראל והסוכנות היהודית, העלה לישראל באחת עשרה שנות פעילותו למעלה מ-38,000 עולים חדשים מארה"ב, קנדה ואנגליה.