אולמרט הבוקר
אולמרט הבוקרצילום: עמי שומן

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, התייחס בצהריים (שלישי) לעונש המאסר הכבד שהוטל על ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, על חלקו בפרשת הולילנד.

"זה יום עצוב לכולם, אבל צריך להסתכל על העניין בראייה רחבה יותר ולראות מה צריך לעשות כדי למנוע מקרים שכאלה", הדגיש המבקר.

שפירא הבטיח כי משרד מבקר המדינה ישקיע יותר משאבים כדי להילחם בשחיתויות, לחשוף אותן ולהגן על חושפי השחיתויות בישראל. המבקר הדגיש כי תשומת לב רבה תינתן לרשויות המקומיות - "שם יש קרקע פורייה למעשי שחיתות".

"דבר נוסף שצריך לעשות זה להחיל את הביקורת של מבקר המדינה גם על גופים משניים, לרבות עמותות מסוגים שונים שראוי שנחיל עליהם את הביקורת כדי לסגור את כל הפרצות, כדי שנגיע למצב שתרד רמת השחיתות בישראל", דברי המבקר.

יוצאים מאולם הדיונים לאחר גזר הדין

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, גזר הבוקר שמונה שנות מאסר, מהן שש שנות מאסר בפועל, על ראש הממשלה לשעבר אולמרט, בעקבות הרשעתו בשתי עבירות שוחד בפרשת הולילנד.

"הוא קיבל לראשותו סכומי עתק ולא משנה אם לאחיו או לכיסו", אמר השופט רוזן בהקראת גזר הדין. "המורשעים הם שמנה וסלתה של הארץ. אלה פעלו וביצעו עבירות מתוך חמדנות, שלא לומר חזירות", תקף.

עורך הדין אלי זוהר, שייצג את אולמרט, התייחס לגזר הדין ואמר כי "חלק מהמילים שאמר השופט הן חמורות מאוד. הוא הכיל אותן בנשימה אחת על כל הנאשמים ויש בזה מן הרחקת לכת. כך או כך, אולמרט אמר שלא לקח שוחד לא קיבל שוחד ורואה את עצמו עדיין זכאי". עו"ד זוהר הודיע כי אולמרט יגיש ערעור לבית המשפט העליון. 

צילום: עמי שומן