הרב ברוך אפרתי
הרב ברוך אפרתיעצמי

הרב ברוך אפרתי, יו"ר הנהלת רבני 'דרך אמונה' קורא לציבור הציונות הדתית לחבור ולהביע תמיכה גורפת ברב איסר קלונסקי בעקבות הכרעת בית המשפט לפיה יצטרך הרב קלונסקי לפצות מורה למחול בסכום של שישים אלף שקלים לאחר שהתריע בפני תושבי שכונתו מהשתתפות בחוג המחול שהיא מקיימת.

כזכור הרב קלונסקי התריע מפני התנהלותה המתירנית של המורה וכתב לתושבי השכונה: "אחרי בדיקה וחקירה התברר לי שהשתתפות בחוג זה יש בה משום 'הרגל לדבר עבירה'. לכן באתי בזאת להתריע, להזהיר ולהודיע לציבור הנשים בגבעת מרדכי ובכל מקום, לבל ייקחו חלק בחוג זה. אשה, בין אם היא נשואה או פנויה, בין אם היא צעירה או מבוגרת, לא תדרוך כף רגלה במקום ובשעה שנערך חוג זה לריקודי עם לנשים. הדבר אסור באופן מוחלט! כמו כן, חובה מוטלת על כל איש לעשות הכל על מנת למנוע מאשתו או מבתו או מי מבני משפחתו מליטול חלק בחוג זה שיש בו מן התועבה. וחובה להתרחק מן הכיעור ומכל הדומה לו. וכבר אמרה תורה 'כמעשה ארץ מצרים אשר ישבתם בה לא תעשו'".

הרב אפרתי קובע כי מאחורי ערעורה של המורה המדוברת עומדת התנועה הרפורמית הרואה כמגמה את גימוד והחלשת כוחם של רבני ישראל. "הם אלה שגורמים לרדיפה אחרי רבני ישראל", אומר הרב אפרתי ומבהיר כי הרב קלונסקי אינו האחרון ואם לא יעמדו רבני הציונות הדתית מאחוריו ימצאו הם עצמם את עצמם תחת אותה רדיפה.

הרב אפרתי מזכיר כי בהודעת האזהרה שפרסם עשה הרב קלונסקי את שהיה נדרש ממנו מתוקף תפקידו כאשר ראה פרצה בגדרי הצניעות והחליט להזהיר את הציבור מפירוק משפחות בעקבות הפרצה הזו. "התנועה הרפורמית רוצה לראות את הרבנים כאנשי פולקלור שלא מתערבים בהנהגת הציבור".

עוד מוסיף הרב אפרתי וקורא גם לציבור הציונות הדתית כולו ולא רק לרבני המגזר לעמוד מאחורי הרב קלונסקי, תלמיד חכם עצום ומגדולי תלמידי הרב צבי יהודה קוק זצ"ל, ובכך להוכיח שהתורה היא ערך יסודי ושבכוונתו לעמוד מאחורי ערכיה של התורה, "כשיש ערכים שמבקשים לפגוע בערכים הללו, בצנעת ישראל, הגרעין שעליו מושתת עם ישראל, תפקידנו למחות והמקום הראשון לעשות זאת הוא בערוץ 7, מקום בו הציונות הדתית כולה מביעה את עמדתה".

הרב אפרתי קורא לציבור הרחב להוכיח שלא רק הרב קלונסקי עומד מאחורי גזר הדין אלא הציבור כולו ולהשתתף בפועל בתשלום הקנס (בנק לאומי, סניף בית הכרם 903, 1944077), "כולנו נקראים לשלם, כל אחד לפי יכולתו", אומר הרב אפרתי.

כנשאל אודות תגובת רבני הציונות הדתית סיפר על הזעזוע הקשה שבו קיבלו שניים מזקני וגדולי רבני הציונות הדתית עימם שוחח על הכרעת בית המשפט. לדבריו יש לשים בצד את המחלוקות בין חלקיו השונים של המגזר הציוני דתי ולהתאחד לגיבוי הרב קלונסקי, "היום זה הוא ומחר זה כל רבני ישראל".

הרב אפרתי פרסם היום מכתב תמיכה ברב קלונסקי שכותרתו לא תגורו מפני איש.

נוסח המכתב:

רבני "דרך אמונה" מביעים את תמיכתם בכב' הרב איסר קלונסקי אשר ממלא את תפקידו כרב שכונה בירושלים ללא דופי למעלה מארבעים שנה, ואשר הזהיר בעדינות את שומעי לקחו מפני חשש מפגיעה בקדושתה, בטהרתה ובשלמותה של המשפחה בישראל.

זהו תפקידו וחובתו של כל רב בישראל לעמוד בגאון וללא מורא ולרומם את הציבור ליראת שמים, אהבת תורה ושמירת ההלכה, ולהתריע ברבים על מכשלות העומדות בפני צאן מרעיתו.

הרב קלונסקי נתבע בערכאות על מילוי תפקידו הרבני. התביעה המשפטית נגדו היא במימון ובהובלת התנועה הרפורמית, אשר שמה לה למטרה לרדוף את רבני ישראל הממלאים את תפקידם ובין היתר לתובעם בערכאות, על מנת להוריד קרנה של תורה בציבור, ולזלזל בערכם של הרבנים. אשריך שנתפסת על דברי תורה

אנו קוראים לכלל רבני ישראל ולכל אוהבי התורה להפגין ערבות רבנית הדדית עם רב שכונת גבעת מרדכי בירושלים, ולהשתתף עמו בסכום שהושת עליו לשלם. עונשו הוא עונש קולקטיבי לרבני האומה, על מילוי חובתנו הרבנית כפי הדרכת התורה ללא מורא.

לא ניתן לתנועה הרפורמית ושלוחיה להכתיב את מערכת הערכים בישראל, ולהשתיק את שלוחי דרחמנא, רבני ישראל די בכל אתר ואתר העושים עבודת קודש ימים כלילות.