גורמי המודיעין בקנדה חוששים מאוד מטרור אסלאמי על רקע תהליך הרדיקליזציה של צעירים מוסלמים ויציאתם של רבים להשתתף בג'יהאד בזירות לחימה ברחבי העולם, ובין היתר בסוריה, סומליה ורצועת עזה. על כך מדווח אתר שלום טורונטו.

איום הטרור האסלאמי בא לידי ביטוי גם בקרב המתאסלמים החדשים בקנדה. בשנתיים האחרונות דווח על הצטרפותם של קנדים נוצרים שהתאסלמו לשורות ארגונים אסלאמיים קיצוניים, ובהם המזוהים עם אל-קאעידה, היו שנטלו חלק בלחימה בסוריה, אחרים תכננו פיגועי תופת על אדמת קנדה ואחד ביצע פיגוע התאבדות.

אחד המתאסלמים החדשים, המכונה אבו דוג'אנה אל-מוהאג'יר, הינו תושב קלגרי, שיצא לסוריה להצטרף לג'יהאד. במאמר שפרסם בבלוג הוא חולק שבחים לדמיאן קליירמונט, צעיר תושב קלגרי שהתאסלם ונהרג בתחילת השנה בסוריה, בעת בה לחם בשורות ארגון המזוהה עם אל-קאעידה.

קליירמונט, ששינה את שמו למוסטפא, החל את ההתקרבות לאסלאם במסגד South-West mosque בקלגרי, בו הוא נטל חלק בשיעורי דת ונחשף להרצאותיו של השייח' אנואר אל-עאוולקי שהועברו לו בידי אחד המשתתפים. עאוולקי, איש דת סוני קיצוני יליד ארה"ב, שנחשב למנהיג תא הטרור של ארגון "אל-קעידה" בתימן ואחד מיורשיו של בן לאדן, היה אחראי לנסיונות הפיגוע בחג המולד בדטרויט ובכיכר טיימס, ולרצח 13 חיילים בבסיס בארה"ב.

אבו דוג'אנה פגש לראשונה את מוסטפא בטים הורטונס סמוך למסגד 8th and 8th Musallah בדאונטאון של קלגרי, והתפתחו ביניהם יחסי ידידות קרובה. מוסטפא סיפר לו, שהרצאותיו של עוואלקי הותירו עליו רושם עצום ופתחו אופק חדש בחייו. הוא עדיין היה מסוייג באשר לדרך של אל-קאעידה, אך שינה את עמדתו, לאחר שאבו דג'אנה מסר לו לעיון בספר נוסף הדן בהיבט הדתי של יחסי המוסלמים עם הכופרים.

במסגד 8th and 8th Musallah בקלגרי השתתפו השניים בחוגי לימוד שעסקו בסיפורים על חבריו של הנביא מוחמד, ובאמצעותם הם למד על חיי ההקרבה והג'יהאד שהם ניהלו. לדברי אבו דוג'אנה, המסר העיקרי מסיפורים אלה לימד, כי חבריו של הנביא מוחמד, שהם בעצמם נתפסים כמודל לחיקוי עבור המוסלמים, היו עסוקים בהריגת אויבי אללה או מצאו את מותם בשדה הקרב.

בהקשר זה הוסיף אבו דוג'אנה, כי מרבית המשתתפים בחוג הלימוד במסגד השתתפו בלחימה בזירות הג'יהאד ברחבי העולם וחלקם זכו למות "מות קדושים" בדומה למוסטפא.

במסר ללא מוסלמים בקנדה כתב אבו דוג'אנה, כי הוא בא מקרבם, וקיבל את דת האסלאם מרצון ובלב פתוח, ועל בסיס זה הוא מייעץ להם ללכת בדרכו שלו ובדרכו של מוסטפא ולהתאסלם. יש לציין, כי להזמנה לאסלאם משמעות רבה, והיא נחשבת לצעד הכרחי לפני הכרזת ג'יהאד נגד הכופרים. אין להוציא אפוא מכלל אפשרות, כי דבריו של אבו דוג'אנה היו בבחינת איום לקראת ביצוע פיגועי טרור בקנדה. בדרך דומה נהג אוסמה בן לאדן שקרא לאזרחי ארה"ב לקבל עליהם את האסלאם במסגרת הכרזת הג'יהאד נגדה. משנתו של עוואלקי, אשר הועברה למוסטפא במסגד בקלגרי, עוסקת אף היא בג'יהאד נגד המערב.

אבו דוג'אנה הפנה מסר ישיר גם למה שכינה "ממשלת הרפר הציונית, העריצה והמרשעת של קנדה" והדגיש בהקשר זה, כי האסלאם היא הדת המתפתחת במהירות יותר מכל דת אחרת, ותפיסת העולם של המוג'אהידין קונה לה שביתה בקרב המוסלמים. לדבריו, מוג'אהידין קנדים נוטלים חלק בג'יהאד בזירות הלחימה בצפון אפריקה, בסומליה, צ'צ'ניה ובסוריה, ו"הג'יהאד הפך להיות קנדי כמו סירופ מייפל".